چگونه ثروتمند شویم؟

در این مطلب راهکارهای طلایی برای پولدار شدن شما ارائه شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در گذشته پولدارشدن محدود به مردان و زنان میانسال بود. در دهه‌های پیش اگر کسی در جوانی پولدار می‌شد بسیاری از افراد تعجب می‌کردند. اما امروزه نسل جوان نیز داستان موفقیت‌های بزرگ خود را دارند.
ثروتمند شدن جوانان را می‌توان به عصر انفجار اطلاعات و تکنولوژی امروز نسبت داد. هرکس بیشتر بیاموزد، شانس موفقیت خود را رقم می‌زند و اینترنت نقش بزرگی در این زمینه دارد. این بیشتر آموختن و تشنه رشد بودن، ریشه برتری افراد موفق در مقایسه با نسل‌های قبل است. پولدار شدن نتیجه جانبی موفقیت در یک حوزه است، ولی واقعا اینکار چگونه انجام می‌شود؟

پنج راه پول دار شدن

۱- پولدار شدن از طریق یک حرفه

پولدار شدن از طریق یک حرفه، چندان راحت است. وقتی دنبال شغلی خوب هستیم اغلب آرزو‌هایی داریم که در همان ابتدا به حقیقت نمی‌پیوندد.
واقعیت این است که در ابتدای کار نمی‌توان پول و اشتیاق را با هم داشت.
امروز شما می‌توانید از بسیاری از منابع رایگان برای داشتن تصویری روشن‌تر از وضعیت اقتصادی کنونی و چشم‌انداز‌های شغلی کمک بگیرید و بنابراین وقتی که در جستجوی شغلی خوب هستید، آسوده‌تر خواهید بود.
دانش آکادمیک فرا بگیرید.
مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس بهترین دانشگاه حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی بدان دست یافته باشید.
بلکه باید دانش فیلد مطلوب کاری خود را در حد قابل قبولی داشته باشید.
حتی مواردی که رویکرد کاملا تئوریک دارند، در بعضی مواقع در پروژه‌های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر همکاران‌تان می‌شود. در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تاثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کار فرما خواهد داشت.
حرفه آینده‌تان را درست انتخاب کنید.
اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله رو علاقه خود به رشته خاصی نباشید.
به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته‌ها که به علایق شما نزدیک ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است.
مکان درستی را برای فعالیت شغلی انتخاب کنید.
به جایی بروید که شغل‌های بهتر و بیشتری وجود دارد.
مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالی و بورس، زمینه کاری بهتر و امکان رشد بیشتری در تهران برای شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک ابتدا شغلی برای کسب تجربه پیدا کنید.
تا می‌توانید برای جا‌های مختلف درخواست کار بفرستید و مصاحبه بروید.
هنگامی که کار مورد نظر را یافتید آن را نگه دارید و سعی کنید تجارب لازم برای موفقیت‌های آینده را کسب کنید. تا پیدا شدن یک کار مناسب نیز می‌توانید در یک شرکت معتبر کارآموزی کنید و تجربه کسب کنید.
تجارت شخصی راه‌اندازی کنید.
بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبی به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهی از این کار‌های جانبی درآمد بیشتری عایدشان می‌شود.
این کار تمرکز و وقت زیادی می‌طلبد و استرس زیادی به شما وارد می‌کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهی رسید، شما می‌توانید نتیجه آن را ببینید.
علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که رئیس خود باشید و زمان‌های کاری خودتان را تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به دست آوردن دانش جنبه‌های مختلف آن، تجارت خود را شروع کنید.

۲–پولدار شدن از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری کردن در تحصیل حتی اگر موفق نشدید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوید، با هزینه شخصی به دانشگاه بروید.
مطمئن باشید با انتخاب رشته صحیح بعد‌ها چند برابر هزینه سرمایه گذاری شده برای تحصیل خود را به دست خواهید آورد.
برای مثال اگر شخصی که به تجارت علاقه‌مند است، مدرک MBA بگیرد، هزینه تحصیل خود را بعد‌ها در مدت کوتاهی جبران خواهد کرد.
در بازار‌های مالی سرمایه‌گذاری کنید.
بازار‌های مالی محل مناسبی برای چند برابر کردن پول شما هستند.
اگر خود را به دانش لازم مجهز کنید و فرد فرصتشناسی باشید قادر خواهید بود چند برابر درآمد سالانه خود را از این طریق به دست آورید.
خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر و اوراق قرضه راهی مطمئن برای ایجاد درآمد فرعی است.
برای افراد ریسک پذیرتر، سرمایه‌گذاری در بازار بورس، سود بیشتری به دنبال خواهد داشت. در کنار این‌ها نباید از سرمایه گذاری روی طلا و ارز غافل شد. این بازار‌ها در بحران‌های اقتصادی داخلی یا جهانی، به طرز شگفت‌آوری سودآوری دارند.
در مستغلات سرمایه گذاری کنید.
خرید املاک استیجاری یا زمین در مکان‌های رو به رشد، سرمایه گذاری است که شما همواره برنده آن خواهید بود.
با توجه به افزایش جمعیت و در نتیجه بالا رفتن تقاضا برای مسکن و همچنین املاک تجاری، می‌توانید انتظار یک سود تضمین شده را داشته باشید.
اگر فرد ریسک پذیری نیستید می‌توانید با خرید یک واحد استیجاری، نه تنها از افزایش سرمایه خود مطمئن شوید، بلکه از اجاره ماهانه آن استفاده کنید.
اگر هم وقت و انرژی کافی دارید و به دنبال سود بالا هستید، پیشنهاد می‌شود به صورت فردی یا مشارکتی اقدام به ساخت وساز کنید
وقت خود را سرمایه بدانید.
به جای اینکه چند ساعت در روز را به بطالت صرف کنید، سعی کنید برای کل روزتان برنامه ریزی داشته باشید.
از هر زمانی برای یادگیری مطالبی مانند ساز و کار‌های اقتصادی، عملکرد شرکت‌های بورس، مدل‌های ریاضی ساده و پیشرفته تحلیل مالی و … استفاده کنید.
از خرید‌هایی که ارزش آن‌ها در آینده پایین خواهد آمد، اجتناب کنید.
به طور مثال خرید یک ماشین گران قیمت، اقدام جالبی از لحاظ اقتصادی به شمار نمی‌آید، زیرا صرف نظر از میزان کاری که از آن می‌کشید، بعد از ۵ سال، ارزش آن به میزان زیادی افول خواهد کرد.

۳–پولدار شدن از طریق پس انداز روزانه

پس انداز برای سرمایه گذاری تنها چیزی است که معنی می‌دهد. شما باید با سرمایه گذاری در امور جدید، پول خود را برای پولسازی بیشتر به کار اندازید.
چند حساب پس‌انداز باز کنید.
بهتر است هر فردی بیش از یک حساب پس انداز داشته باشد تا با ریختن مقداری از درآمد ماهانه در حساب‌های دیگر از خرج‌های اضافی جلوگیری کند.
به طور مثال، بهتر است هر زمان که حقوق خود را دریافت کردید و همان ابتدا درصدی از پولتان را در حساب مخصوصی بریزید و کارت آن را همیشه در منزل نگه دارید.
یک حساب مخصوص خرج منزل و یک حساب هم برای تفریحات ماهانه داشته باشید.
بودجه‌بندی کنید.
یک بودجه ماهانه که تمامی هزینه‌های اولیه شما را پوشش دهد، مقرر کرده و مقدار کمی را هم برای تفریح و سرگرمی کنار بگذارید.
در بودجه‌تان آنقدر‌ها هم سفت و محکم نباشید و انعطاف‌پذیر باشید.
به ماشین و منزل سطح پایین رضایت دهید، اما قانع نباشید.
معمولا انتظاری را که از یک منزل ویلایی دارید، یک آپارتمان هم برآورده می‌سازد.
آپارتمان را می‌توان با یک نفر دیگر شریک شد و به یک ماشین دست دوم رضایت داد.
در یک کلام تجمل‌گرا نباشید.
با این کار ماهانه مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد تا اینکه روزی برسد که بتوانید بهترین منزل و ماشین را بخرید بدون اینکه چیزی از درآمدزایی شما کم شود.

۴–پولدار شدن از طریق اینترنت

راه انداختن یک سایت چندان هم پول نمی‌خواهد و بدون سرمایه هم می‌توان شروع کرد، به شرط اینکه ابتکار داشته، وارد حوزه‌ای بشوید که تخصص آنرا را داشته باشید، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.
کلید کار در ترکیب ایده‌ها و مهارت‌هاست. اگر قبلا در کابینت‌سازی مهارت داشته‌اید، مهارت قبلی خود را وارد اینترنت کنید و خدمات یا محصولاتی را از طریق اینترنت به افراد بیشتر ارائه دهید.
کسب و کار اینترنتی، بازاریابی موثر و فعالانه نیاز دارد، مخصوصا در ابتدای کار.
اما همه مهارت‌ها قابل آموختن هستند و منابع متعددی برای یادگیری وجود دارد.
اینترنت منبع درآمد خیلی خوبی محسوب می‌شود به شرط اینکه سعی کنید از زیر و بم آن اطلاعات بدست بیاورید و هر روز به دانش‌تان بیفزایید.

۵_پولدار شدن با بازاریابی و فروش

گر بدون سرمایه هستید حتما لازم نیست خودتان تولیدکننده باشید.‌
می‌توانید محصولات دیگران را بفروشید و پورسانت بگیرید
ازاریابی اینترنتی یکی از پرسودترین و پردرآمدترین کارهاست.
همه کسب و کار‌ها به دنبال مشتری بیشتر هستند.
اگر بتوانید برای دیگران مشتری و بازار‌های تازه پیدا کنید اطمینان داشته باشید که سود خوبی خواهد داشت. خیلی‌ها هستند که تولیدات خوبی دارند، اما راه فروشش را نمی‌دانند.
تولیدات و محصولات خوب را شناسایی کنید و با یک روش یا موقعیت جغرافیایی دیگر عرضه کنید.
یک ایده این است که محصولات و خدماتی که در خارج از فضای مجازی عرضه می‌شود را در قالب اینترنت به طیف گسترده‌تری از افراد معرفی کنید.
در نوجوانی انرژی زیادی وجود دارد و با شروع حرفه بازاریابی در نوجوانی می‌توان آینده روشنی را در انتظار داشت، زیرا اگر مهارت فروش و بازاریابی را کسب کنید، در هر کسب و کاری کمک می‌کند پول بیشتری بدست آورید.

پنج روش پولدار شدن

همیشه در حال یادگیری باشید، قدم به قدم متخصص شوید و در رشته‌ی خود بهترین باشید.
متخصص بودن در یک رشته‌ی خاص، به معنای درآمد بالا و بهترین بودن در همان رشته، به معنای پولدار شدن است. تخصص پیدا کردن یا بهترین شدن به این معنا نیست که ظرف یک هفته ناگهان در یک رشته متخصص شوید.
همیشه در حال یاد گیری باشید، چون در غیر این صورت هم خود را به درستی نخواهید شناخت هم اینکه بسیاری از فرصت‌های موقت یادگیری را از دست خواهید داد که دوباره تکرار نخواهند شد. حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید که چه تخصص‌های ساده و کم‌درآمدی می‌توانند تبدیل به یک مشاغلی بسیار پردرآمد شوند، تنها اگر در آن کار بهترین شوید. حال این کار می‌تواند نظافت خانه باشد یا حسابداری یا کارمند فروشگاه یا هر شغلی که به ظاهر نمی‌تواند شما را میلیاردر کند، غافل از اینکه اگر به قله‌های این مشاغل نزدیک شوید زندگی شما دگرگون می‌شود.

پولدار به نظر برسید و به مکان‌هایی بروید که پولدار‌ها می‌روند.

نه تنها در کار، بلکه در زندگی نیز ظاهر اهمیت دارد. اگر حتی برای همسر خود با ظاهری کثیف و ژولیده حاضر شده‌اید، بدانید همسر شما هم از این موضوع شاکی است و روز به روز از چشم او می‌افتید چه برسد به کسی که برای بار اول در یک جلسه‌ی کاری یا مصاحبه کاری شما را دیده است و ذهنش در ۵ ثانیه‌ی اول تا ته خط را قضاوت خواهد کرد.
اگر آزاد کارهستید یا برای شغل جدیدی درخواست داده‌اید، تاثیر یک ظاهر شیک و گرانقیمت به طور کاملا مستقیم در قیمت شما تاثیر دارد. همین الان به فکر خریدن لباس‌های شیک باشید، به آراستگی خود حتی زمانی که جلسه‌ی کاری ندارید فکر کنید، چون شانس پولدار شدن شما با ظاهر بد تقریبا نزدیک به صفر خواهد بود.

هر از چند گاهی ولخرجی کنید و یک سفر حتی دو روزه به یک جای لوکس بروید. بسیاری از فرصت‌های بزرگ برای ثروتمند شدن در مکانی اتفاق می‌افتند که تعداد ثروتمندان در متر مربع بیشتر است، مثلا شما شانس بیشتری برای یافتن دوستان جدید و فرصت‌های جدید در یک هتل ۵ ستاره‌ی لوکس یا یک باشگاه بدنسازی لوکس دارید تا در مسافرخانه‌ای ۳۰ کیلومتر دورتر از شهر یا یک باشگاه ارزان‌قیمت ته کوچه‌ی بیست و دوم! حتی نمی‌توانید تصورش را بکنید که چه پتانسیل‌هایی خصوصا در ایران در این مکان‌ها نهفته است و شما هنوز سر جای خود نشسته‌اید و فکر می‌کنید برای هر کاری پارتی لازم است.
قدرت مذاکره و مهارت‌های ارتباطی را جزوه تمرین‌های روزانه خود قرار بدهید.
ما می‌دانیم که شما مار هفت‌خط هستید و گنجشک را رنگ می‌کنید جای دکل حفاری می‌فروشید، اما متاسفانه باید به شما بگوییم به احتمال خیلی زیاد از اصول مذاکره مطلع نیستید. بی‌ادبی ما را عفو بفرمایید، اما قدرت مذاکره چیزی نیست که شما به انتهای آن برسید و خط پایان را در حالی که اشک شوق دارید رد کنید، این موضوع نیاز به کار کردن بسیار زیاد روی زبان بدن اصول جدید مذاکره، فن بیان و بسیاری مهارت‌های دیگر دارد که همگی نیازمند تمرین و مطالعه هستند. خدا را شکر کاریزما در ایران آنقدر زیاد است که شما باید پدیده‌ای جدیدی در خود خلق کنید تا بتوانید روی دیگران تاثیر بگذارید.

مدیریت هزینه‌ها، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در هر جا که ممکن است.

برای ثروتمند شدن باید سرمایه‌گذاری کنید و مسلما برای این کار باید پول داشته باشید! شاید بگویید ما با این درآمد‌های کم، پول‌مان کجا بود؟ اینجا است که می‌گوییم خیر، شما اگر اینترنت دارید و وقت دارید که این مقاله را بخوانید، احتمالا در حدی پول دارید که بتوانید پس‌انداز کنید. اینکه شما قدرت کاهش هزینه‌ها یا مدیریت هزینه‌های خود را ندارید و نمی‌خواهید کوچک‌ترین سختی‌ای بکشید بحث دیگری است، چون پولدار شدن بدون سختی مثل لاغری بدون کم کردن غذا است.

اگر مدیریت هزینه برای‌تان سخت است خود را در عمل انجام شده قرار دهید، وام بگیرید، تکه زمینی بخرید و قسط آن را بدهید. این یک راه حل فوق‌العاده برای افرادی است که این کار برای‌شان سخت است. اگر همسرتان زیاد از حد خرج می‌کند خیلی روشن و شفاف برنامه‌ی چند ساله‌ای درست کنید و بگویید با از دست دادن چه چیز‌هایی در آینده، چه چیزی به دست خواهید آورد.
نکته‌ی بعدی این است که از سرمایه‌گذاری نترسید، چه سرمایه‌گذار‌های مطمئن و چه سرمایه‌گذاری‌هایی که ریسک دارند. کافی است با یک متخصص بازار سهام مشورت کنید یا پول خود را به مراکزی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بسپارید که به طور تخصصی این کار را انجام می‌دهند. در هر صورت فکر نکنید که بدون صرف وقت و هزینه، پول شما خود به خود در حساب شما زیاد می‌شود. پس دیگر این بهانه را نیاورید که پول ندارید.
به شکست خوردن عادت کنید و دلایل را در خودتان جستجو کنید نه در اطراف‌تان.
همیشه در مسیر، دست‌انداز و بن‌بست وجود دارد و اگر کسی داستان موفقیتی برای شما تعریف کرد که در آن از شکست خبری نبود، باور نکنید. حتی اگر به شما گفتند فقط بار اول شکست خوردیم و بعد پیروز شدیم هم باور نکنید. شکست برای افراد موفق و ثروتمند مثل صبحانه و ناهار بوده است! تفاوت بین کسی که شکست می‌خورد و در نهایت به موفقیت و پول نمی‌رسد با کسی که شکست را به عنصر تشکیل‌دهنده‌ی موفقیت تبدیل می‌کند در این است:
افراد موفق و پولدار واقعی خسته نمی‌شوند، بازنمی‌ایستند و تسلیم نمی‌شوند حتی اگر پولدار شوند باز دوست‌دارند ریسک کنند.
افراد موفق و پولدار واقعی دلیل شکست را به خود نسبت می‌دهند و همیشه به فکر بهبود قدم بعدی خودشان هستند نه بهانه آوردن و نسبت دادن اتفاقات به دلایل خیالی.

از شکست بعدی نمی‌ترسند و در عین حال انرژی مثبت تمام وجودشان را برای رسیدن به پیروزی گرفته است.
یادگیری از شکست، حتی از ۴ سال دانشگاه هم عمیق‌تر است، ولی اگر دلایل شکست را در خودمان نببینیم و نشناسیم، به جای یادگیری، ترس نصیب ما می‌شود.
اما منظور از اینکه دلایل را در خود جستجو کنید چیست؟ پاسخ این سوال دقیقا همان چیزی است که جمله‌ی کلیشه‌ای «شکست مقدمه‌ی پیروزی است» را تبدیل به یک ابزار برای موفقیت می‌کند.
نسبت دادن دلایل به عوامل بیرونی، مثل یک اعتیاد است که تمام انگیزه و انرژی شما را برای زندگی و تلاش ذره ذره می‌خورد و شما را به یک انسان بسیار تنبل تبدیل می‌کند که کوچک‌ترین کاری نمی‌تواند انجام دهد و همیشه در حال گلایه کردن از شرایط است. حتما شما هم آن پیره‌مرد‌های بازنشسته را دیده‌اید که از حقوق بازنشستگی خود راضی نیستند و همه چیز را به دولت و انگلیس‌ها نسبت می‌دهند، اگر می‌خواهید تبدیل به آن پیره‌مرد نشوید بهانه‌های مسخره و خیالی را رها کنید و به بهبود خودتان بپردازید. بله، کسانی که در زمان شکست به دنبال اصلاح خودشان هستند همان افرادی هستند که به سمت موفقیت و ثروت می‌دوند و ما که در زمان شکست از آسمان و زمین گلایه می‌کنیم همان فرد معتاد یا پیره‌مرد بازنشسته‌ای هستیم که هر لحظه به دنبال بهانه‌ای جدید هستیم و همیشه یاس و ناامیدی وجود ما را فرا گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۱۴:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
بسیار عالی
آخرین اخبار