آغاز مرحله نخست کاشت ۴۰۰ هکتار جنگل در ملایر

فرماندار ویژه ملایر گفت: به زودی مرحله نخست طرح کاشت حدود ۴۰۰ هکتار جنگل در شهرستان ملایر آغاز می‌شود،

آغاز فاز نخست کاشت ۴۰۰ هکتار جنگل در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قدرت الله ولدی، فرماندار ویژه ملایر در حاشیه بازدید از مناطق پیش بینی شده برای جنگل کاری شهرستان ملایر، افزود: در شهر ملایر با اجرای این طرح همه ارتفاعات مشرف به شهر جنگل کاری می‌شود.

او با بیان اینکه گردشگران و مسافران زیادی از شهرستان ملایر به علت موقعیت ویژه جغرافیایی که دارد، تردد می‌کنند بنابراین به دنبال زیباسازی و جنگل کاری در ورودی‌های شهر ملایر هستیم، بیان کرد: جنگل کاری از فعالیت‌ها و کار‌های ماندگاری است که علاوه بر اینکه اثرات مثبتی بر ابعاد مختلف شهر، به طور قطع برای آیندگان نیز کارآیی و اثربخشی فراوانی به همراه دارد.

ولدی با اشاره به اینکه در این جنگل‌ها از گونه‌های مختلف، چون زرشک، بلوط، زالزالک و ... استفاده می‌شود، ابراز کرد: در این طرح ۲۰۰ هکتار جنگل مصنوعی در شهرستان ملایر کِشت می‌شود.

فرماندار ملایر با بیان اینکه این جنگل با مشارکت اهالی روستای حسین آباد شاملو و در اراضی منابع طبیعی اطراف این روستا پرورش می‌یاید، یادآور شد: در سال ۹۸ و در فاز نخست این طرح ۵۰ هکتار جنگل مصنوعی کشت می‌شود و مقرر شده برای آبیاری این جنگل‌ها دولت تسهیلات ویژه در اختیار کشاورزان قرار دهد.

او با اشاره به اینکه ملایر، شهر ملی منبت است و به زودی تبدیل به شهر جهانی منبت نیز می‌شود و خانواده‌های زیادی از صنعت مبل منبت امرار معاش می‌کنند که ما وظیفه داریم که مواد اولیه و زیرساخت‌های لازم را تهیه و در اختیار صنعتگران قرار دهیم، گفت: یکی از مشکلات موجود در این صنعت تهیه چوب مورد نیاز برای ساخت مبل منبت است که باید از هم اکنون به فکر تهیه آن بود.

انتهای پیام/ د 

اجرای طرح جنگل کاری در ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار