بسته اخبار حوادث امروز ۳۰ شهریور ماه ۹۸؛

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در آمل و بابل/ کشف ۳۱ فقره سرقت در بابلسر

مهم‌ترین حوادث امروز استان مازندران ۳۰ شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در آمل و بابلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۳۰ شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام گشت و کنترل درشهر‌های آمل و بابل ۱۰ شکارچی غیرمجاز را به همراه ۱۰ قبضه سلاح شکاری دستگیرکردند.

او افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست بابل طی دو ماموریت درحین گشت و کنترل درحوزه استحفاظی این شهرستان  شکارچیان غیرمجاز رابه همراه  ۶ قبضه سلاح شکاری که ۳ قبضه آن قاچاق بود، دستگیر کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در آمل نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهر درحین گشت و کنترل درحوزه استحفاظی ۵ شکارچی غیر مجاز را به همراه  ۴ قبضه سلاح شکاری دستگیر و ۴ رشته دام هوایی جمع آوری و ۲ جایگاه استقرار شکارچیان را تخریب کردند.

ابراهیمی افزود: ۳ قطعه پرنده در دام هوایی صیادان تلف و ۵  قطعه پرنده درمنطقه دابودشت آمل رهاسازی شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در شهرستان سیمرغ

سرهنگ محمد راعی خناری فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل و اماکن خصوصی در شهرستان سیمرغ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام اقدامات اطاعاتی ماموران موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای در این راستا شدند.

سرهنگ راعی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.

او با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضائی روانه زندان شدند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار قابل توجهی وسایل سرقتی شامل لوازن منزل، سیم و کابل برق و تجهیزات ساختمانی کشف شد.

کشف ۹ کیلوگرم موادمخدر در نکا

سرهنگ حسین زارع فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی، طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت نا امن کردن محیط برای سارقان، فروشندگان موادمخدر و مجرمان در شهرستان نکا به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در چندین مرحله عملیات موفق به کشف ۹ کیلو و ۲۷ گرم انواع مواد مخدر از متهمان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به کشف یک موتورسیکلت سرقتی، گفت: در این طرح ۷ سارق، ۵ عامل خرید و فروش مواد مخدر و ۵ نفر قاچاقچی چوب دستگیر شدند.

او از دستگیری ۵۲ نفر از مجلوبان محاکم قضائی در این شهرستان نیزخبر داد و افزود: در این طرح ۱۸ خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف و ۵ تن چوب جنگلی قاچاق نیز کشف شد.

کشف ۳ تن چلم جنگلی قاچاق در میاندورود

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی ماموران پلیس پلیس امنیت عمومی و پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی در یکی از محور‌های جنگلی به یک خودروی وانت نیسان مشکوک شدند.

او افزود: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

سرهنگ داداش تبار گفت: در بازرسی از خودروی مورد نظر ۳ تن چلم جنگلی که متهم آن را به صورت غیر قانونی از جنگل‌های اطراف این شهرستان برداشت کرده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود افزود: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۲ سارق موتورسیکلت با ۵ فقره سرقت در بهشهر

سرهنگ ابراهیم شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه، سارقان را شناسایی کردند.

سرهنگ شجاعی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را در مخفیگاهشان، دستگیر کردند.

او افزود: در بازجویی‌های به عمل آمده متهمان که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بوده اند، تاکنون به ۵ فقره سرقت موتور سیکلت اعتراف کردند.

کشف ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در آمل

سرهنگ حسین اسدی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: ماموران گشت پلیس آگاهی این فرماندهی در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و قاچاق فراورده‌های نفتی به یک دستگاه خودروی حامل سوخت در محور هراز مشکوک شدند.

او افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۵ هزار نفت سفید قاچاق کشف کردند.

سرهنگ اسدی با بیان این که راننده خودرو نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: سوخت قاچاق کشف شده به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی شهرستان آمل تحویل شد.

کشف ۳ کیلو گرم مواد مخدر در شهرستان جویبار

سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با مخلان امنیت و آرامش، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۱۱ سارق و مالخر اموال مسروقه شدند.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه متهمان تاکنون به ۹ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند، گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی در بازدید از محل اختفای متهمان، اموال سرقتی از قبیل وسایل منزل، قطعات داخل خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار افزود: پس از شناسایی و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر ۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از وی کشف و در این راستا خودروی متهم نیز توقیف شد.

او با بیان اینکه در این طرح ۲۶ نفر از افراد تحت تعقیب مرجع قضائی که دارای سوابق مجرمانه‌ای بودند نیز دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بابلسر

سرهنگ عبدالله رضوانی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح پس از تشکیل تیم‌های اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۴۰ نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان شدند.

سرهنگ رضوانی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان، ۴۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف کردند.

او از توقیف ۱۰۰ خودرو و ۱۱۹ موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و افزود: کشف ۳۱ فقره سرقت شامل سرقت موتورسیکلت، مغازه، منزل، داخل خودرو و سرقت معابر و اماکن از دیگر موفقیت‌های اجرای این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: در این طرح از ۱۹۳ واحد صنفی بازدید شد که به ۷۶ واحد صنفی تذکر و اخطار پلمپ داده شد و ۱۶ واحدصنفی متخلف نیز به علت رعایت نکردن قوانین صنفی و انتظامی پلمپ شدند.

مارگزیدگی مرد ۳۵ ساله در بابل

غلام نیا روشن روابط عمومی سازمان  اورژانس ۱۱۵ بابل گفت: فردی  با مراجعه به پایگاه اورژانس سید کلا  بابل مبنی بر  مار گزیدگی  گزارش کرد.

او افزود: در این حادثه مرد ۳۵ در روستای شارقلت لفور که درحال فعالیت کشاورزی بود، از ناحیه دست چپ دچار نیش زدگی مار شد.

غلام نیا روشن گفت: تکنسین‌های اورژانس  پایگاه سید کلا بلافاصله با انجام اقدامات درمانی این فرد را به بیمارستان بهشتی بابل منتقل کردند.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.