افزایش ۲.۲ میلیارد پوندی بودجه نظامی انگلیس

نخست‌وزیر انگلیس از تخصیص ۲.۲ میلیارد پوند دیگر به بودجه نظامی این کشور خبر داد.

افزایش ۲.۲ میلیارد پوندی بودجه نظامی انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پیامی در صفحه توییتر خود از تخصیص ۲.۲ میلیارد پوند دیگر به بودجه نظامی این کشور خبر داد.

در این پیام آمده است: ما ۲.۲ میلیارد پوند دیگر به هزینه‌های دفاعی اختصاص می‌دهیم. این رقم بالاتر از افزایش نرخ تورم است و از نیرو‌های مسلح‌مان حمایت خواهد کرد.

دولت انگلیس مدتهاست درگیر بحران خروج از اتحادیه اروپا است. نخست وزیر انگلیس مصمم است تا با یا بدون توافق در تاریخ ۳۱ اکتبر کشورش را از اتحادیه اروپا خارج کند. 

اکثر نمایندگان پارلمان انگلیس با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف هستند و می‌خواهند تعلیق پارلمان تا ۱۴ اکتبر (بیست و سوم مهر) را لغو کنند تا زمان بیشتری برای مقابله با برکسیت بدون توافق داشته باشند. آن‌ها پیشتر توانستند به قانونی رای دهند که بوریس جانسون را ملزم می‌کند از اتحادیه اروپا بخواهد برکسیت را که برای ۳۱ اکتبر (نهم آبان) پیش‌بینی شده است به مدت سه ماه به تاخیر بیندازد.

تعلیق پارلمان که به شدت مورد انتقاد جامعه سیاسی و مدنی انگلیس قرار گرفته تاکنون در چند دادگاه با احکام مخالف رو به رو شده است. ۱۱ سپتامبر دیوان عالی اسکاتلند تعلیق پارلمان را غیرقانونی دانست زیرا این کار با هدف مانع‌تراشی برای پارلمان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار