ایران یکی از موضوعات اصلی دستور کار جانسون در نشستهایش در نیویورک

روزنامه استاندارد انگلیس گزارش داد ایران از جمله موضوعات مورد رایزنی در دیدار بوریس جانسون با سران دیگر کشور‌ها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

رایزنی جانسون درباره ایران با سران دیگر کشور‌ها در نیویورکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه استاندارد، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است در زمان حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به بحث و رایزنی درباره ایران با سران دیگر کشور‌ها بپردازد.

بنا به گزارش استاندارد، جانسون در زمان حضور در نیویورک با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار و به درباره موضوعات ایران، برکسیت و بحران آب و هوایی مذاکره خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل وارد نیویورک خواهد شد. سران سایر کشور‌ها نیز به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و نیز نشست اقدام آب و هوایی این سازمان در نیویورک حضور خواهند داشت.

در این دیدارها همچنین حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان از جمله موضوعات مورد بحث خواهد بود. بنا به گزارش این روزنامه انگلیسی نخست وزیر این کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص موضوع خروج لندن از اتحادیه اروپا با دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نیز تبادل نظر خواهد کرد.

به گفته یک مقام دولتی انگلیس دیگر موضوعات سیاست خارجی از جمله ایران و سوریه از جمله مسائل مورد گفت و گوی جانسون با سران دیگر کشور‌های دنیا در نیویورک خواهد بود. دولت انگلیس مدتهاست درگیر بحران خروج از اتحادیه اروپا است. نخست وزیر انگلیس مصمم است تا با یا بدون توافق در تاریخ ۳۱ اکتبر کشورش را از اتحادیه اروپا خارج کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار