رونمایی از پیراهن بعدی بارسا با نماد جدایی‌طلبی! + عکس

روزنامه کاتالان اسپورت از لباس بارسا برای فصل آینده رونمایی کرد. نکته جنجالی در این طرح رونمایی شده نوار‌های زردی است که روی پیراهن بارسا قرار گرفته و نشانه جدایی‌طلبی کاتالونیایی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالی‌که هواداران بارسا از شروع فصل جدید تازه به دیدن تیم محبوب‌شان با پیراهن شطرنجی به رنگ آبی و اناری عادت می‌کنند روزنامه اسپورت که در کاتالونیا منتشر می‌شود امروز در خبری اختصاصی از پیراهن فصل آینده بارسا رونمایی کرد. پیراهنی که از لباس ۱۰۰ سال پیش بارسلونا الهام گرفته شده، زمانی که از آن به عنوان آغاز عصر طلایی بلوگرانا یاد می‌شود. پیراهنی با سه خط راه راه به رنگ‌های همیشگی آبی و اناری که بین آن‌ها خط‌های نازکی به رنگ زرد قرار گرفته و این پیراهن را جنجالی کرده است. چرا که رنگ زرد به سمبل جدایی‌طلبی ایالت کاتالونیا اشاره دارد.

رونمایی از پیراهن بعدی بارسا با نماد جدایی‌طلبی!

اسپورت مدعی است یوسپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه و گروهی کم‌شمار از مدیران ارشد بارسلونا این طرح را چند ماه پیش تایید کرده‌اند و در دومین هفته ماه سپتامبر در جلسه‌ای با دیگر مدیران باشگاه و نمایندگانی از کمپانی‌هایی که فروش پیراهن بارسا را به عهده دارند این طرح سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را با آن‌ها در میان گذاشته‌اند.

این طرح از لباسی الهام گرفته شده که بارسا یک قرن پیش به تن می‌کرده. فصل ۱۹۱۹-۱۹۲۰ زمانی که یوسپ سامیتیر و ریکاردو زامورا ستاره‌های اصلی تیم بودند. مرحله‌ای از تاریخ باشگاه که از آن به عنوان اولین عصر طلایی بارسا یاد می‌شود.

مهمترین شباهت طرح جدید لباس بارسا با پیراهن یک قرن پیش این تیم سه نوار پهن به رنگ‌های اصلی باشگاه است. کسانی که این طرح را مشاهده کرده‌اند از آن به عنوان گرانابلو یاد کرده‌اند چرا که رنگ اناری در این لباس نسبت به رنگ آبی غالب است. این در حالی است که پیراهن‌های بارسا معمولا لقب بلوگرانا یعنی آبی اناری را یدک می‌کشند.

اما مهمترین تفاوت این لباس با پیراهن صد سال پیش خطوط باریک زردرنگی است که در این لباس حک شده است. یکی دیگر از نکات جالب این پیراهن جدید بارسا این است که قسمت جلو و پشت آن کاملا یکسان هستند و با هم تفاوتی ندارند.

بدون تردید آنچه این پیراهن را بیش از پیش جنجالی خواهد کرد خطوط زرد روی آن است. رنگی که در بارسلونا از آن به عنوان نماد استقلال یاد می‌شود و در مادرید به نماد جدایی‌طلبی معروف است.

اسپورت می‌گوید کسانی که این طرح به آن‌ها نشان داده شده تا کنون پیراهن آماده را در دست نگرفته و تنها این طرح را از صفحه‌های نمایش تماشا کرده‌اند. با اینحال واکنش‌ها و بازخورد‌های این طرح جدید بسیار مثبت بوده و انتظار می‌رود مردم شهر بارسلونا با توجه به تنش‌های سیاسی سال‌های اخیر بین کاتالونیا و دولت مرکزی اسپانیا به آن اقبال زیادی نشان دهند.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.