توضیحات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اعتراض کارگران هپکو اراک

ذوالنور درباره اعتراض کارگران هپکو و عملکرد نیروی انتظامی در این خصوص توضیحاتی داد.

توضیحات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اعتراض کارگران هپکو اراکبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعضی افراد رفتار نیروی انتظامی را با کارگران معترض هپکو ­نقد می‌کنند که من از موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را بررسی کردم.

وی گفت: در حقیقت اشتباهی که در خصوصی سازی صورت می‌گیرد، این است که در روند خصوصی سازی، دقت لازم صورت نمی‌گیرد و قوانین رعایت نمی‌شود و همین ­باعث می‌شود که خریداران بخش‌های خصوصی سازی شده، به جای اینکه آن را رونق و بهبود بخشند و سودآورتر کنند، به فکر زمین و اموال آن می‌افتند و کم کم زمینه خروج ملک و مال را از کاربری اصلی اش فراهم می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این روال باعث غیرسودآور شدن کارخانه‏, نپرداختن حقوق کارگران و اعتراض آنان می‌شود.

وی گفت: الان درباره هپکوی اراک بعضی از کارگران حدود هشت ماه است که حقوق نگرفته‌اند و اعتراض آنان، اعتراض به جا و به حقی است.

آقای ذوالنور افزود: مسئولان مربوط باید این مشکل را حل کنند و وظیفه نیروی انتظامی نیست که مطالبات کارگران را پاسخ دهد و اقناع سازی کند، اما در این مدت نیروی انتظامی بسیار خوب عمل کرد.

وی گفت: نیروی انتظامی دو هفته تلاش می‌کرد که کارگران را متقاعد و متفرق کند، در صورتی که این کار، وظیفه مسئولان دیگر مانند استاندار است، اما در نهایت وقتی که ریل راه آهن بسته می‌شود و مسافران قطار‌ها دچار مشکل می‌شوند و مسئولان از نیروی انتظامی درخواست برخورد و متفرق کردن جمعیت ­را می‌کنند، نیروی انتظامی باید وارد شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با این حال نیروی انتظامی خویشتنداری به خرج داد و با خواست مسئولان­ شورای تأمین و مسئولان مربوط در شورای امنیت کشور‏, نیروی انتظامی مجبور به مداخله و برخورد است.

وی گفت: وقتی بنا باشد برخوردی صورت گیرد، ممکن است در تجمع کارگران دلسوز و زحمتکش گاهی عناصری نفوذ می‌کنند که به دنبال امنیتی کردن فضا و ایجاد مشکل هستند.


بیشتر بخوانید: پشت پرده پرونده هفت تپه چیست؟/ کارگرانی که کارگر نیستند


ذوالنور افزود: وقتی که چنین افرادی با نیروی انتظامی درگیر می‌شوند و سنگ پرانی می‌کنند، طبیعی است که نیروی انتظامی برای جمع کردن غائله اقدام می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مسئولان کشوری، دولت و دستگاه‌های مربوط توصیه کرد به مطالبات پاسخ دهند و مشکل کارگران را حل کنند تا مجبور نشوند از نیروی انتظامی بخواهند ورود و با چنین تجمعاتی برخورد کند.

وی افزود: ممکن است که در میان برخورد‌ها مأموری مرتکب خطا شود و دست به اقداماتی بزند که ممکن است گاهی به اختیار خودش هم نباشد و فضا به گونه‌ای شود که زمینه ساز برخی از برخورد‌ها شود.

انتهای پیام/

تحسین عملکرد مناسب نیرو‌ی انتظامی در اعتراض کارگران هپکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار