عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان

یک فروند ناو موشک‌انداز ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز علیه چین از تنگه تایوان عبور کرد.

عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی «ان اچ کی» امروز شنبه به نقل از یک مقام ناوگان هفتم نیروی دریای آمریکا مستقر در اقیانوس آرام گزارش داد یک ناو موشکی نیروی دریای این کشور ۲۰ سپتامبر از تنگه تایوان عبور کرد. اقدامی که در میانه روابط پرتنش واشنگتن و پکن، احتمالا باعث خشم چین می‌شود.

فرماندهی نیروی دریایی آمریکا مستقر در اقیانوس آرام مدعی شد واشنگتن از این طریق تعهد خود برای حمایت از مفهوم منطقه آزاد هند-آرام را نشان می‌دهد.

یک ناو متعلق به نیروی دریایی آمریکا نیز اواخر ماه گذشته از تنگه تایوان عبور کرد. وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام از آمریکا خواست تا به سیاست چین واحد احترام بگذارد. پکن همچنین از قرارداد‌های تسلیحاتی میان آمریکا و تایوان انتقاد کرد و گفت شرکت‌های آمریکایی حاضر در این قرارداد تسلیحاتی را تحریم و در لیست سیاه خود قرار خواهد داد. گفته می‌شود این ناو جنگی آنتیتام (Antietam) نام دارد. تنگه ۱۸۰ کیلومتری تایوان محلی است که تایوان را از چین جدا می‌کند.

مسئله تایوان یکی از موارد بسیار مهم در روابط آمریکا و چین از جمله در جنگ تجاری دو کشور، تحریم‌های آمریکا و افزایش حضور چین در دریای چین جنوبی است. آمریکا در این منطقه گشت زنی‌های دریایی آزادانه انجام می‌دهد. چین پیشتر ضمن متهم کردن آمریکا به تضعیف ثبات جهانی و محکوم کردن فروش تسلیحاتی به این جزیره خودمختار هشدار داده بود که اگر حرکتی در جهت استقلال تایوان صورت گیرد، این کشور برای جنگ آماده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار