کارنده‌های کلزا در مرودشت کالیبره شدند

کارشناس مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با هدف ارتقاء سطح دانش مکانیزاسیون و توانمندسازی کارشناسان پهنه و کشاورزان، کالیبراسیون دستگاه‌های کارنده کشت کلزا در این شهرستان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیژن دهقان کارشناس مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اهمیت رعایت عمق کاشت و یکنواختی بذر اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل کشت کلزا در منطقه، کارگاه آموزشی کالیبراسیون کارنده‌های کلزا برگزار شد.

دهقان، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی کارشناسان مسئول پهنه با کارنده‌های رایزبد (کشت بروروی پشته‌های بلند)، ریزدانه کار (دستگاه کشت هویج) و چگونگی تنظیم این دستگاه‌ها به صورت عملی و کاربردی بیان کرد.

او با بیان اینکه کالیبره بودن این ادوات نقش مهمی در افزایش راندمان تولید خواهد داشت، افزود: در صورت نبود کالیبراسیون کارنده ها، افت عملکرد یا افزایش هزینه تولید را به دنبال خواهد داشت.

دهقان گفت: در شهرستان مرودشت تعداد ۲۹ دستگاه خطی کار، ۱۹ کمبینات، ۲ دستگاه هویج کار و یک دستگاه رایزبد عملیات کشت کلزا را انجام می‌دهند.

کارشناس مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مرودشت با تشریح عملیات کشت بروی پشته‌های بلند، تصریح کرد: پارسال حدود ۳۰ هکتار کشت بروی پشته‌های بلند در شهرستان انجام شده و با توجه به نتایج مطلوبی که حاصل شده است، بر ضرورت کشت بروی پشته‌های بلند تاکید کرد.

انتهای پیام/چ

کالیبره شدن کارنده‌های کلزا در مرودشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار