تولید بیش از ۱۱۰۰ تن سیب درختی در شهرستان سنقر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سنقروکلیایی گفت : امسال بیش از ۱۱۰۰ تن سیب درختی در این شهرستان تولید می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرشاد کلوند مدیر جهادکشاورزی شهرستان سنقروکلیایی سطح باغات سیب شهرستان سنقروکلیایی را بیش از ۴۶ هکتار عنوان کرد و گفت : پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱۵۶ تن سیب از باغات این شهرستان برداشت شود.

او متوسط عملکرد باغات سیب در شهرستان سنقروکلیایی را بیش از ۲۵ تن اعلام کرد و گفت : بیشترین باغات سیب این شهرستان سیب گلاب است گرچه سیب زرد و قرمز هم در باغات این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی با اشاره در برنامه بودن توسعه باغات سیب درختی در شهرستان سنقروکلیایی افزود: سیب برداشتی از باغات دهستان کیونانات به ویژه روستای خانقاه در این شهرستان با دلیل مرغوبیت بالا طرفداران زیادی در استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی با بیان اینکه برداشت سیب گلاب در باغات این شهرستان از حدود یک ماه پیش آغاز شده، گفت: برداشت محصول تا ۲۰ روز اینده ادامه پیدا خواهد کرد.

کلوند افزود: برداشت سیب زرد و قرمز هم در باغات این شهرستان آغاز شده و تا نیمه دوم مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه شهرستان سنقروکلیایی ۲۶۷ هکتار باغ دارد، گفت: بیش از ۲۴۷ هکتار از باغات این شهرستان آبی بوده و مابقی دیم هستند.

کلوند با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر در شهرستان سنقروکلیایی بهره بردار باغات هستند، گفت: بیشترین باغات شهرستان سنقروکلیایی باغات انگور، سیب، بادام، گردو و... هستند .

 

 

انتهای پیام/د

سیب گلاب بیشترین باغات سیب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار