۳۰ هزار مُهر بین موکب‌های اربعین لرستان توزیع می شود

رئیس ستاد اقامه نماز لرستان گفت: امسال ۳۰ هزار مُهر بین موکب‌های اربعین مستقر در استان لرستان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی رئیس ستاد اقامه نماز لرستان در کمیته توسعه و ترویج اقامه نماز اربعین حسینی با تاکید بر لزوم آمادگی تمام زیرساخت‌های اقامه نماز استان در مسیر زائران اربعین حسینی، اظهارکرد: اربعین فرصتی برای تقویت معنویت است کمااینکه این ایام می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش و به کاهش معضلات کمک کند.

او با ذکر این مطلب که اربعین شکوه شیعیان را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: استفاده از دو راهکار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و عظمت اربعین حسینی ضرورت دارد.

چراغی با تاکید بر اینکه باید زمینه برای اقامه نماز زائران اربعین حسینی که در استان کرد و می‌کنند فراهم شود، ادامه داد: در این ایام باید بتوانیم بحث اقامه نماز را تقویت کنیم این در حالی‌است که هر ساله در بحث اقامه نماز دو سرکشی داریم که نظارت بر نمازخانه‌ها در اربعین صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز لرستان با تاکید بر اینکه موکب‌ها دو دسته مردمی و دولتی هستند، ادامه داد: در موکب‌های مردمی طلبه برای اقامه نماز دارند، اما برخی موکب‌ها برای اقامه نماز مشکل دارد.

او با ذکر این مطلب که ۳۰ هزار مُهر موکب‌های استان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: ورودی شهر خرم‌آباد مسجد آیت‌الله کمالوند مستقر شده است که گاهاً ظرفیت اقامه نماز برای خیل عظیم زائران اربعین حسینی را ندارد لذا باید فضایی در مجاور آن برای اقامه نماز برپا شود.

چراغی با تاکید بر اینکه سه تابلوی ۳۶ متری اقامه نماز برای ترویج فرهنگ نماز اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: نظارت و ارزیابی نمازخانه‌های بین راهی از فردا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

توزیع ۳۰ هزار مُهر بین موکب‌های اربعین لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.