درختان بنه اندیکا ثمر دادند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا از آغاز برداشت بنه یا پسته وحشی از جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید احمد موسوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا گفت: عملیات برداشت پسته وحشی یا بنه، هرساله از اوایل مهر آغاز می‌شود و تا آبان ماه ادامه دارد.

او اظهار کرد: این گونه گیاهی علاوه بر ارزش زیست محیطی و تاثیر بر جلوگیری از فرسایش خاک، از جهت سلامت نیز دارای خواص زیادی است.

موسوی بیان داشت: از جمله خواص دارویی بنه یا پسته وحشی می‌توان به دفع سنگ کلیه، رفع خلط گلو، مفید برای سلامت استخوان‌ها و درد مفاصل اشاره کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا تصریح کرد: ارزش اقتصادی این گونه گیاهی نیز حایز اهمیت است و هر ساله جوامع محلی و عشایری شهرستان از این گونه‌های با ارزش علاوه بر رفع نیاز‌های مصرفی خود، مازاد آن را نیز روانه بازار می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به رعایت اصول حفاظتی در هنگام برداشت این محصول اذعان داشت: جوامع محلی و عشایر که قصد برداشت این میوه کوهی را دارند ضمن رعایت اصول حفاظتی، تلاش کنند تا به روش صحیح اقدام کنند تا صدمه‌ای به این سرمایه‌های ملی و باارزش وارد نشود.

سید احمد موسوی افزود: تاراز، تازه، سروند، دره قیلا، دلی، مولر، گیج دره و ... از کانون‌های جنگلی بنه در شهرستان اندیکا هستند.

او ادامه داد: نام علمی این گیاه pistacia atlantica می‌باشد و از گونه‌های در حال انقراض است که برای تبدیل این کانون‌ها به ذخیره گاه جنگلی در آینده برنامه‌هایی داریم.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت بنه در اندیکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.