کنترل و مدیریت جمعیت زائران اربعین پشت مرز‌های استان

امام جمعه ایلام با بیان اینکه فرصت زیادی تا آغاز کنگره عظیم اربعین حسینی باقی نمانده است، گفت: کنترل و مدیریت جمعیت زائران اربعین حسینی (ع) بایستی پشت مرز‌های استان صورت گیرد.

کنترل و مدیریت جمعیت زائران اربعین پشت مرز‌های استان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام  کریمی تبار ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام   اظهار داشت: ما تجربه سال های  گذشته که مثبت و اثرگذار بود را داریم که بایستی از این تجربیات نهایت استفاده را جهت سهولت تردد زائران استفاده کنیم.

او گفت: در دیدار سال گذشته با فرمانده ناجا مطلبی را مطرح کردیم تا مدیریت انتظامی کنگره عظیم اربعین در استان ایلام به انتظامی استان واگذار شود تا بتوانیم با یک وحدت رویه از بروز بی نظمی‌ها جلوگیری کنیم.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه ایلام از فرماندهی نیروی انتظامی خواست برای جلوگیری از هرگونه مشکلی در مورد افزایش جمعیت زائران با مسئولان استان‌های همجوار هماهنگی‌های لازم در مورد ظرفیت مشخص پذیرش زائران به استان ایلام صورت بگیرد و توسط استان‌های همسایه ایستگاه‌های صلواتی برای زائران در ورودی‌های منتهی به استان ایلام دایر شود.

او خاطرنشان کرد: انتظار داریم استان‌هایی که همجوار استان ایلام هستند برای مدیریت و ورود جمعیت به استان ایلام حتماً هماهنگی‌های لازم را با پایانه مرزی مهران داشته باشند تا بتوانیم ورود زائران را مدیریت کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: استخراج گنج از گنجینه دفاع مقدس وظیفه‌ای است که امروز بر دوش ما و شماست تا بتوانیم نسل جوان و جنگ ندیده را با افتخارات هشت سال جنگ تحمیلی آشنا کنیم.

او تصریح کرد: شکل گیری جبهه‌های مقاومت و مبارزه با گروهک‌های تروریستی یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس ملت بزرگ ایران برای کشور‌های منطقه است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: روزگاری دشمنان سودای حکومت رژیم غاصب اسرائیل بر منطقه خاورمیانه را داشتند، اما به برکت انقلاب اسلامی و ترویج روحیه ایثار و شهادت و مبارزه با استکبار جهانی، جبهه‌های مقاومت در منطقه تعیین کننده نقشه خاورمیانه هستند.

او افزود: برگزاری گسترده و ایمن راهپیمایی بزرگ اربعین که در واقع زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) است نیز دنیا را متوجه اقتدار و مدیریت عالی جمهوری اسلامی، عظمت همبستگی و اتحاد جامعه شیعیان، مسلمانان و حتی غیرمسلمانان کرده که باز هم این اجتماع بزرگ مردمی از برکات دفاع مقدس است.

 

انتهای پیام/ع

صحبت های امام جمعه ایلام در خصوص آیین پیاده روی اربعین

برچسب ها: اربعین ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.