مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان گشایش یافت

استاندار گیلان گفت: مراکز نوآوری می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در مراسم افتتاح مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان با محوریت علم و فناوری جدید فقط برای توسعه اشتغال تاسیس شده اند، افزود: این مراکز برای توسعه کلان هر جامعه و کشوری نقش بسزایی دارند.

او با اشاره به اینکه بر اساس قانون، اسناد بالادستی و نگاه دولت تدبیر و امید به همه استان‌ها کوشش شده تا حمایت‌های خاصی از مجموعه پارک‌های علم و فناوری انجام شود، خاطر نشان کرد: با تقویت و ترغیب جوانان برای نیل به مسیر خلاقیت و نوآوری نه تنها زمینه اشتغال بلکه تسهیل زندگی مردم نیز فراهم می‌شود.

دکتر زارع تصریح کرد: این مرکز نوآوری به عنوان یکی از مراکزی که مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته است به عنوان پایلوت برای استان‌های کشور می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت باشد.

استاندار گیلان ادامه داد: این مراکز به دنبال جذب ایده ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد و عرضه یک محصول به بازار بر مبنای دانش و پژوهش هستند.

او افزود: یکی از خصوصیت‌های شرکت‌های دانش بنیان ارتقاء رفاه اجتماعی در کنار تولید و اشتغال با سرمایه مادی کم همراه با خلاقیت است.

گفتنی است مرکز نوآوری صنایع خلاق متشکل از یک یا چند تیم نوآور است که با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های متقاضی محصولات جدید در یک حوزه تخصصی در چارچوب برنامه‌ای بلندمدت با هم همکاری می‌کنند.

هدف این مراکز ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت آپ ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است که این قطب‌های نوآوری را ایجاد می‌کند.

مراکز نوآوری شامل تیم‌هایی از افراد و معمولاً سایت‌هایی هستند که به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری شناخته می‌شوند.

وظیفه مراکز نوآوری، پیشرو بودن و ریسک کردن راه‌حل‌های جدید برای مشتریان، تست کسب و کار مدل‌های جدید و ارزیابی فناوری‌های جدید است تا بتواند سهم بازار یک شرکت را ارتقا دهد.

انتهای پیام/آ

استارتاپ ها قطب‌های نوآوری را ایجاد می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.