کمبود ۲۰۰ معلم در استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از کمبود ۲۰۰ معلم برای سالتحصیلی جدید در این استان خبر داد.

کمبود ۲۰۰ در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال ۲۶۵ هزار دانش آموز در ۴ دوره تحصیلی در استان وجود دارد که ۲۵ هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که این میزان ۱۰ درصد سایر مدارس استان است که تا پایان دولت تدبیر و امید باید این میزان به ۱۵ درصد برسد.

او عنوان کرد: در آغاز دولت تدبیر و امید مدارس غیردولتی ۵ درصد بوده که اکنون به ۱۰ درصد رسیده و دنبال استاندارد‌های لازم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: ۳۰ هزار دانش آموز امسال به آموزش و پرورش اضافه شده که با اختلاف جزئی شبیه سالتحصیلی گذشته است.

پور داوود با اشاره به مقدمات طرح مهر نیز گفت: طرح مهر از تابستان آغاز می‌شود که ما در استان همدان از اسفند این کار را آغاز کردیم که در این باره کارگروه اطلاع رسانی، ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تایید صلاحیت و ارزیابی عملکرد به بررسی این طرح مشغول بودند که به طور میدانی همه مسائل را بررسی کردیم و در این باره می‌توان گفت که استان همدان رتبه برتر را دارد.

او ادامه داد: در زمینه استانداردسازی سیستم گرمایشی استان اول در کشور هستیم و در بهمن ماه جشن براندازی بخاری‌های نفتی را انجام دادیم.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه ۵۰۱ نفر مربی پیش دبستانی مهر به عنوان حق التدرسی استخدام می‌شوند، اضافه کرد: ۳۸۰ هزار نفر از امسال تا چهارسال آینده از آموزش و پرورش کشور خارج می‌شوند که باید به فکر جایگزین برای آن‌ها باشیم.

پورداودوی با بیان اینکه ۲۵۱۹ مدرسه در استان همدان وجود دارد، ادامه داد: ۱۰۰ هزار نفر کمبود نیرو در کشور و ۲۰۰ نفر در سطح استان داریم که این میزان از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شاغلان، استفاده از ظرفیت پیشکسوتان، استمرار خدمت، استفاده از ظرفیت دانشجویان فرهنگیان، خرید خدمات به منظور تامین معلم انجام می‌پذیرد.

پورداود با تاکید بر عدالت آموزشی افزود: ۱۱ هزار دانش آموز محروم در  استان داریم که اعتباراتی برای آن‌ها قرار داده ایم و دانش آموزانی که به علت محرومیت به مدرسه نروند، نداریم و از طرفی ۶ هزار بسته کمکی بین دانش آموزان توزیع شده است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال حذف کنکور و تست است، اما مافیایی وجود دارد که به دنبال تخریب افکار و روان دانش آموزان هستند.
انتهای پیام/ب


وجود ۱۱ هزار دانش آموز در مناطق محروم همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار