واکنش وزیر خارجه اوکراین به افشای محتوای تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور این کشور

وادیم پریستایکو، وزیر امور خارجه اوکراین به افشای محتوای تماس تلفنی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، وادیم پریستایکو، وزیر امور خارجه اوکراین انتشار برخی گزارش‌ها مبنی اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور با اعمال فشار، تسریع تحقیقات در مورد فساد مالی هانتر بایدن، پسر معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا را خواستار شده است، رد کرد.

پریستایکو در مصاحبه با شبکه خبری هرومادسک اوکراین گفت: «من می‌دانم که این مکالمه در چه موردی بوده است و فکر می‌کنم هیچ فشاری وجود نداشت.»

وی افزود: بحث‌ها و مکالمات متفاوت بود. سران دو کشور حق دارند درباره هر مسئله‌ای که وجود دارد، گفت‌وگو کنند. مکالمه آن‌ها طولانی و دوستانه بود و پرسش‌های زیادی که نیاز به پاسخ‌های جدی داشت مطرح شد.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست فاش کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئیه طی تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین وعده کمک مالی نظامی به این کشور را داده و در مقابل از زلنسکی خواسته بود تلاش برای رسیدگی به اتهام فساد مالی هانتر بایدن را تسریع کند.

هفته گذشته، رئیس‌جمهور اوکراین از آمریکا بابت کمک نظامی ۲۵۰ دلاری به کشورش قدردانی کرد. این در حالی است که با توجه به محتوای مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی، اتهام دیگری به رئیس جمهور آمریکا وارد شده است. ترامپ این اتهام را دروغ خوانده و در توییتر خود نوشت که او می‌داند محتوای تلفن‌هایش از سوی سازمان‌های اطلاعاتی شنود می‌شود و او «باید خیلی احمق باشد» که به رئیس یک دولت بیگانه چنین حرفی زده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار