استقرار ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از استقرار ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در اولین جلسه بررسی شاخص‌های بخش صنعت گفت: بر اساس آمار منتشره ۱۰۰۵ پروژه دارای پروانه صنعتی و تولیدی در استان معتبر است که ۶۰ درصد این آن‌ها در شهرک‌های صنعتی مستقر شده اند.

او اظهار کرد: بیش از ۹۷ درصد بنگاه‌های صنعتی جز واحد کوچک و خرد هستند که ۹۹۹ مورد بنگاه صنعتی کوچک و ۵۱۴ مورد آن واحد بنگاه خرد و با زیر ۱۰نفر اشتغال کار می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: تنها ۲/۶ درصد بنگاه‌های صنعتی استان اردبیل با بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل با ظرفیت‌های متعادل فعالیت می‌کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه تا بحال ۱۰۶۳ مورد پروانه بهره برداری از چرخه خارج شده اند گفت: طبق آمار اعلام شده ۳۷۶ واحد صنعتی به مجموعه تولید و بهره برداری اضافه شده است و با توجه به شرایط حاکم اقتصادی شرایط در تمام کشور مشابه است.

او ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار اردبیل و احصای واحد‌های راکد که موانع موجود مرتفع شده ۳۲ مورد از واحد‌های صنعتی به چرخه فعالیت باز گشته اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: عمده مشکلات و موانع موجود در بخش صنعت اهلیت سرمایه گذاران و مهارت‌های فنی کارآفرینی است.

عزیزی شاخص مهارت در صنعت را تاثیر گذار بر شمرد و گفت: مهارت در ساختار تولید و ارتقای کیفیت محصولات واحد‌های صنعتی یکی از شاخص‌های مهم در بحث صنعت است.

او با اشاره به اینکه تفکیک مدیریت از مسوولیت یک معلول است گفت: در واحد‌های خرد و کوچک به جهت راندمان پایین تولید و کم بودن نیروی کار عملا ممکن نبوده است.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: احصا موانع و مشکلات بخش خصوصی، صنعت و تولید اعم از ملی و استانی و پیگیری حل موانع از مراجع مرتبط از سوی حوزه اقتصادی استاندار انجام می‌شود.

عزیزی افزود: برگزاری جلسات در دانشگاه به جهت علمی بودن فضا و تعامل صنعت و بخش خصوصی با گفتمان علمی پیش زمینه توسعه متوازن را به دنبال خواهد داشت.

او گفت: بستر سازی برای تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه در دستور کار قرار گرفته و حل مشکلات با ارایه راهکار‌های علمی و عملی امکان پذیر ست.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه اتکای سرمایه گذاران به تسهیلات بانکی سبب کند شدن اجرای پروژه‌ها شده است.

انتهای پیام/ح

۳۲ مورد از واحد‌های صنعتی اردبیل به چرخه فعالیت باز گشته اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.