تولید گوشت عشایرکهگیلویه و بویراحمد۱۱۸۰تن افزایش یافت

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح های پرواربندی دام باعث افزایش تولید گوشت عشایر استان به میزان یکهزار و ۱۸۰ تن در سال جاری نسبت به ۲ سال پیش شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  مجید علی پور مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید گوشت قرمز عشایر استان که در سال ۱۳۹۶ کمتر از هفت هزار تن بوده امسال به هشت و هزار و ۱۸۰ تن افزایش یافته است.
 
او بیان کرد: در این مدت ۳۵ طرح پرواربندی دام در مناطق عشایری استان انجام شد که باعث افزایش ۱۵ هزار راسی جمعیت دام این مناطق شده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال عشایر استان اختصاص یافته است.

علی پور اظهار داشت: به هر یک از عشایر براساس تعداد دام بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

او عنوان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید ۷۰۰ شغل برای عشایر استان ایجاد کرده است.

علی پور بیان کرد: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همچنین به منظور کمک به اشتغال زنان ۱۶ صندوق تعاونی خرد برای پرداخت تسهیلات در استان فعال است و هفت صندوق دیگر در مراحل راه اندازی است.

او اضافه کرد: سال گذشته در مجموع یک میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات این صندوق‌ها برای توانمند سازی زنان عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد براساس آمار هم اکنون عشایر استان یک میلیون و ۱۵۰ راس دام سبک و سنگین در اختیار دارند.

علی پور با بیان اینکه تامین علوفه دام به شکل یارانه‌ای از دیگر حمایت‌های دولت برای رونق تولید در مناطق عشایری است افزود: در ۲ ماه گذشته ۸۰۰ تن علوفه بین دامداران عشایری در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.
 
عشایر استان ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
 
۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۵۰۰خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.
 انتهای پیام/غ
 

فراهم کردن ۷۰۰ شغل برای عشایر استان

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.