جشن آغاز سال تحصیلی ۵۱۸۰ کلاس اولی در بروجرد

پنج هزارو ۱۸۰ کلاس اولی در سطح شهرستان بروجرد بهار علم و تربیت را همزمان با سراسر کشور جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرآموزش و پرورش بروجرد در جشن شکوفه‌ها در دبستان امام سجاد (ع) بروجرد ضمن گرامیداشت نخستین روز هفته دفاع مقدس گفت: جمعیت دانش آموزی این شهرستان در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ در مقاطع مختلف بیش از ۵۵ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافت.

محمد مهرافزون افزود: از این تعداد دانش آموز پنج هزارو ۱۸۰ نفر دختر و پسر کلاس هستند.

وی اظهار داشت: از مجموع جمعیت دانش آموزی این شهرستان هشت هزار و ۸۶۳ تن در روستا و مابقی در مدارس شهری تحصیل می‌کنند.

مهرافزون ادامه داد: برای اشتغال به تحصیل این تعداد دانش آموز ۱۴۹ باب مدرسه روستایی و ۳۸۹ باب مدرسه شهری در قالب بیش از ۲ هزارکلاس درس در سطح شهرستان تجهیز و آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع جمعیت دانش آموزان مقطع ابتدایی ۲۹ هزار و ۲۰۵ نفر هستند، بیان کرد: این مقدار نسبت به سال تحصیلی گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته که در ۹۵۱ کلاس درس به تحصیل خواهند پرداخت.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: تعداد دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

مهرافزون، مجموع دانش آموزان فنی و حرفه‌ای را سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز اعلام کرد و گفت: جمعیت این دانش آموزان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد برابر با یک هزار نفر افزایش یافته است

وی افزود: بیش از یک هزار دستگاه تاکسی به منظور رفاه حال دانشآموزان و والدین کار جابجایی دانش آموز را برعهده خواهند داشت.

در آیین جشن شکوفه‌ها برنامه‌های مختلفی به مناسبت آغاز سال تحصیلی و آغاز هفته دفاع مقدس با بوی مهر حسینی برگزار شد.

انتهای پیام/د

۵۱۸۰ کلاس اولی در بروجرد آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار