فراخوان ارسال آثار به اولین جشنواره مطبوعات و رسانه

دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند از انتشار فراخوان ارسال آثار به سامانه متمرکز جشنواره های سراسر کشور، خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، ریاض علی فرحانی دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند ویژه مناطق آزاد کشور و استان خوزستان گفت: امروزه با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تلاش در راستای حمایت از نشریات محلی و رسانه‌های مکتوب و نوشتاری یکی از اولویت‌های اصلی کشور در حوزه فرهنگ و اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود.

او با تأکید بر اهمیت و نقش رسانه ها در میان جامعه و افکار عمومی، افزود:  با توجه به اهمیت موضوع، این مهم در اولویت سیاست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و در همین راستا برگزاری جشنواره مطبوعات به میزبانی منطقه آزاد اروند با گرد هم آوردن فعالان حوزه رسانه، می‌تواند در جهت اعتلای این حوزه و ارزیابی کیفی آنان موثر و مفید باشد .

گفتنی است این جشنواره با هدف تقویت تعامل بین رسانه های استان با دستگاه های اجرایی و مراکز صنعتی و اقتصادی مستقر در منطقه آزاد اروند، کمک به توسعه ی فضای رسانه ای، و تقویت جایگاه مطبوعات و رسانه های منطقه و… در پائیز سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند در مورد ارسال آثار گفت: تمامی فعالان عرصه رسانه های مناطق آزاد کشور و استان خوزستان اعم از «مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری» دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند آثارشان را در بخش ها و محورهای زیر به دبیرخانه ارسال کنند:

بخش استانی فعالان عرصه رسانه استان خوزستان «مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری» دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند در محورهای این بخش شرکت کنند:

سرمقاله و یادداشت

مقاله مطبوعاتی

مصاحبه و گفتگو

گزارش (خبری ـ تحلیلی ـ تحقیقی)

خبر

تیتر

عکس (خبری و غیر خبری)

گرافیک، طراحی و صفحه‌آرایی

کاریکاتور و طنز

بخش ویژه (اروند) حضور تمامی فعالان عرصه رسانه های «مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری» استان خوزستان که دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند در محورهای این بخش آزاد است و می توانند گزارش ها و مطالب تحلیلی خود را با موضوعات زیر به این بخش ارسال کنند:

توسعه منطقه‌ای (فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و…) با تاکید بر ظرفیت منطقه آزاد اروند

حفظ و ارتقای فرهنگ (ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی) و خرده فرهنگ‌های اروند

افزایش تعاملات اقتصادی برون مرزی اروند با کشورهای همجوار

توسعه گردشگری اروند

بخش ملی (مناطق آزاد) فعالان عرصه رسانه های «مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری» دیگر مناطق آزاد کشور که مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند می توانند در این بخش شرکت نمایند. بنابراین کلیه فعالان رسانه ای کشور باید مقالات و گزارش های تحلیلی خود را با موضوع مناطق آزاد (اروند، ارس، کیش، قشم، چابهار، انزلی و ماکو) به این بخش ارسال کنند.

گزارش

مقاله

ریاض علی فرحانی شرایط این جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد: آثار ۱-ارسالی در هر بخش باید در دوره زمانی ۹۷/۰۱/۰۱ تا ۹۸/۰۷/۱۵ منتشر شده باشند.

۲-آثار ارسالی باید به نام منتشر شده باشد. «برای آثار منتشره فاقد نام، تأیید صاحب اثر از سوی مدیرمسئول الزامی است».

۳-هر متقاضی خوزستانی می تواند ۲ محور از بخش اصلی (هر محور حداکثر ۳ اثر) و ۱ موضوع از بخش ویژه اروند (حداکثر ۲ اثر) را برای ارسال اثر انتخاب کند. متقاضیان شرکت در بخش ملی نیز می توانند (حداکثر ۲ اثر) ارسال کنند.

۴-آثار منتشر شده بخش استانی الزاماً می بایست مرتبط با منطقه آزاد اروند و با موضوع شهرهای آبادان و یا خرمشهر باشد. در بخش ویژه ۱ (اروند) نیز همچون بخش استانی فقط فعالان رسانه های استان خوزستان مجاز به ارسال اثر هستند. بخش ملی (مناطق آزاد) نیز مختص تمامی فعالان رسانه‌ای کشور است و محدودیت ندارد.

۵-مطالب مربوط به مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات یا وبلاگ ها امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت.

۶-متقاضیان شرکت در جشنواره از ۱۶ الی ۳۰ مهرماه ۹۸ فرصت دارند با مراجعه به سایت Arvand.pressfestival.ir آثار خود را بارگذاری کنند.

۷-ارسال اثر منتشر شده در صفحه رسانه به صورتی که نام رسانه و زمان انتشار مشخص باشد، الزامی است.

۸-در بخش عکس علاوه بر تصویر منتشره در صفحه نشریه ارسال نسخه اصلی ضروری می باشد.

شایان ذکر است همزمان با انتشار این فراخوان، وب سایت خبری اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند نیز به آدرس  Festival.Arvandfreezone.com برای انعکاس اخبار  و گزارش های مربوطه در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ د

فراخوان ارسال آثار به سامانه متمرکز جشنواره های سراسر کشور

برچسب ها: جشنواره ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.