معترضان مصری مقابل هتل محل اقامت السیسی در نیویورک تجمع کردند

معترضان مصری با تجمع در برابر هتل محل اقامت عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، خواستار کناره‌گیری وی از سمتش شدند.

معترضان مصری مقابل هتل محل اقامت السیسی در نیویورک تجمع کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، معترضان مصری با تجمع در برابر هتل محل اقامت عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، خواستار کناره گیری وی از سمتش شدند.

السیسی برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است و پیش بینی می‌شود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

معترضانی که در مقابل هتل وی تجمع کرده بودند، با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد‌هایی که السیسی ”جنایتکار جنگی“ خوانده شده بود، خواستار استعفای او شدند.

خبرنگار الجزیره در گزارشی از واشنگتن گفت: رئیس جمهور ترامپ اندکی پس از تصدی این سمت، السیسی را به کاخ سفید دعوت کرد. وی تاکنون تقریباً در فواصل منظم با السیسی دیدار کرده است. ترامپ، السیسی را رئیس جمهوری قدرتمند می‌داند که ”عملکرد عالی“ در مصر داشته است. همچنین به گفته شماری از افرادی که در نشست گروه هفت در ماه گذشته حضور داشتند، ترامپ در آن نشست گفت ”دیکتاتور محبوب من کجاست؟“، اما وی در آن اجلاس با رئیس جمهور مصر دیدار کرد و قطعاً در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل هم بار دیگر با او دیدار خواهد کرد.

وی افزود: ترامپ با بی اعتنایی به نقض حقوق بشر در مصر، هرگز در این باره اظهارنظر نکرده، و کاخ سفید در این باره سکوت کامل اختیار کرده است. این در حالی است که بسیاری از اعضای کنگره درباره پیشینه حقوق بشر در مصر ابراز نگرانی شدید کرده‌اند و اقدام آمریکا را در پرداخت سالانه یک میلیارد و چهار میلیون دلار به مصر زیر سؤال برده‌اند.

در روزهای اخیر قاهره، پایتخت مصر شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت السیسی بوده است.

دیروز هم درگیری شدید بین نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان در اعتراض صدها نفری مردم مصر برای کناره گیری عبدالفتاح السیسی از قدرت به بازداشت بیش از ۷۴ تن منجر شد. (اینجا)

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار