راه اندازی موج علمی در خوزستان به همت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خوزستان از ایجاد پایگاه‌های علمی در همه شهرستان‌های استان خبر داد.

عبدالله بابا احمدیان مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با نام دیگر معاونت علمی سپاه، امسال با ایجاد پایگاه‌های علمی در شهرستان‌ها سعی در راه اندازی جریان علمی و پژوهشی در خوزستان دارد و در همین خصوص مدیران جهاد علمی، پژوهشی در ستاد‌های مربوطه سراسر استان عملی شدن رسالت حمایت از حرکت‌های علمی در مناطق دور دست و کمتر برخوردار را به دوش می‌کشند.

او با تشریح فعالیت‌های این سازمان افزود: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با هدف حمایت از نخبگان، مبتکرین و مخترعین بسیجی در سال ۱۳۸۷ راه اندازی شده که البته منظور از بسیجی معنای مصطلح آن و لزوم داشتن کارت بسیجی نیست، بلکه هر فرد خلاق، نوآورو دغدغه‌مند از نظر ما بسیجی محسوب می‌شود و مورد حمایت ما قرار گرفته و زمینه رشد و شکوفایی افکار و ایده‌ها یشان فراهم می‌شود.

بابا احمدیان با بیان ارتباط میان این سازمان با بسیج اساتید، بسیج دانش آموزی و بسیج جامعه پزشکی و مهندسی بیان کرد: حمایت‌های این سازمان از افراد مبتکر و مخترع به صورت حمایت مادی و معنوی است که حمایت‌های معنوی شامل؛ ارائه انواع مشاوره‌ها در زمینه‌های گوناگون و ارجاع دادن به بسیج اساتید در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و همچنین در اختیار گذاشتن ظرفیت پژوهشی، کارگاهی و فنی دانشگاه‌ها و مراکز فنی حرفه‌ای طرف قرارداد سازمان است.

این مقام مسئول اظهار داشت: پشتیبانی‌های مادی که به صورت کمک‌های رایگان و بلاعوض و نیز وام‌های کم بهره است و این حمایت‌ها طرح‌های کوچک دانش آموزی تا طرح‌های بزرگ و حرفه‌ای را در بر می‌گیرد و مقدار ریالی آن از ۵۰ میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال را پوشش می‌دهد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خوزستان تصریح کرد: طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده به این سازمان برای گرفتن تاییدیه و نیز تخمین هزینه‌ها به کارگروه تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

او اذعان داشت: اگر هزینه طرح بیشتر از میزان تعیین شده بود برای تجاری سازی به مرکز تهران معرفی شده و تا سقف ۴۰۰ میلون ریال وام به آن طرح تعلق می‌گیرد و حتی برخی طرح‌های خلاقانه و کارآفرینانه جهت حمایت به بسیج سازندگی معرفی شده و تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال وام کم بهره و به حداکثر ۴ نفر تعلق خواهد گرفت.

عبدالله بابااحمدیان اظهار کرد: هم افزایی علمی و کمک به رشد پژوهش و شکوفایی استعداد‌ها در کل استان هدف عالی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه به پوهش های علمی در دانشگاه‌ها

برچسب ها: بسیج ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.