نیمی از منازل روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده اند

استاندار قزوین گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد منازل روستایی استان مقاوم سازی شده است و باید اجرای این طرح‌ها با سرعت عملیاتی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار در دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد از منازل روستایی استان مقاوم سازی شده است، گفت: از آنجا که استان قزوین در روی خط گسل قرار دارد و گسل‌های مخاطره آمیز بزرگی در این منطقه وجود دارند باید مقاوم سازی خانه‌های شهری و روستایی با جدیت دنبال شود.

جمالی پور افزود: انتظار داریم با همکاری بانک ها، استانداری و دهیاری‌ها اعتبار لازم را برای اجرای طرح‌های مقاوم سازی تامین کنند و اجرای این طرح‌ها با سرعت عملیاتی شود.

او اضافه کرد: از روستاییان هم انتظار داریم در گرفتن وام‌های بازسازی و مقاوم سازی مشارکت بیشتری داشته باشند و قبل از این که حوادث غیرمترقبه به آن‌ها آسیب برساند برای پیشگیری اقدام کنند.

استاندار گفت: خیران هم ظرفیت ارزشمندی هستند که می‌تواند مورد استفاده بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های عمرانی روستایی قرار گیرد و دراین میان بهتر است دولت فقط هدایت گر و ناظر باشد و کار‌ها به خود مردم سپرده شود.

انتهای پیام/ک

در حال حاضر ۵۰ درصد از منازل روستایی استان مقاوم سازی شده است

برچسب ها: مسکن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار