دیدار رئیس کل دادگستری استان ایلام با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام، با نماینده محترم، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار کرد.

دیدار رئیس کل دادگستری استان ایلام با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ؛ دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان با حضرت حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایران دیدار و گفتگو کرد.

دهقانی گفت: هدف ما خدمت به مردم بر اساس منویات مقام معظم رهبری است که در سند تحولی دستگاه قضایی هم ترسیم شده و چهارچوب اصلی آن اعتماد و رضایتمندی مردم است. به جد تلاش می کنیم این برنامه‌ها را در دادگستری اجرا نماییم و هدف اصلی ما جلب اعتماد و رضایت مردم است چراکه اگر اعتماد مردم را نداشته باشیم در واقع به آن هدف اصلی که جزء اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است نرسیده‌ایم و تمام تلاشمان را در این راستا انجام می‌دهیم که به این مهم نائل آییم.

او افزود: قطعاً با تلاش همکارانمان به خصوص دادستان محترم تلاش خواهیم کرد در راستای امنیت پایدار برای مردم قدم برداریم و با هر گونه بی نظمی و مواردی که امنیت مردم را نشانه بگیرند به شدت برخورد می کنیم و مبارزه با اراذل و اوباش و مخلین نظم وامنیت جامعه را بصورت ویژه در دستور کارخود قرار داده ایم.

دهقانی با اشاره و عزم دستگاه قضایی استان بر ارائه بیشتر خدمات قضایی به مردم اضافه کرد: به منظور ارتباط بهتر و بیشتر مردم با مسئولین دستگاه قضایی استان در نظر داریم که در مصلی ها و مساجد استان میزخدمت قضایی برقرار نماییم تا مردم بدون واسطه با مسئولین دیدار و مشکلات خود را بیان نمایند .

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام گفت :کار شما کار سنگینی است چون جان، مال و آبروی مردم در دستان شماست و این کار کار سختی است و غیر از اینکه انسان واقعاً خودش را در پناه خدا قرار بدهد مرجع دیگری نیست.

او اظهار کرد: اگر حکمی صادر و قطعی شد دیگر برگشت پذیر نیست و در این راستا اگر قاضی رعایت قانون کرده باشد و چنانچه اشتباهی سهوی در صدور حکم ازوی سر بزند اشتباهش از بیت المال جبران می شود.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با اشاره به امر خطیر قضاوت افزود: قضاوت جایگاهی است که جزء شئونات پیامبر، امامان و ولی فقیه است پس قضاوت امری کوچکی نیست لذا کار قضاوت کار ارزشمندی است، همان اندازه که یک عدالتی که اجرا شود و یا حکمی عادلانه صادر می شود نقش آن در جامعه بسیار تاثیرگذار است از آن طرف هم لغزیدن قاضی خدای ناخواسته خیلی مشکل ساز است، لذا در اسلام تاکید دارد که قاضی باید مجتهد باشد با همان ویژگی هایی که برای اجتهاد گفته اند لذا قضات جوان ما باید مواظبت کنند و شان و منزلت مقام قضاوت را حفظ کنند چراکه اگراین شان ومنزلت حفظ نشود هم برای خود و هم برای دیگران مشکل ایجاد می کنند.

در پایان نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرایلام ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی شائبه قضات شریف و کارکنان زحمتکش دادگستری استان ایلام در ایجاد آرامش، امنیت و اجرای عدالت در استان اعلام نمود: از اقدامات قانونی دستگاه قضایی استان حمایت خواهم کرد.

انتهای پیام/اس

رئیس دادگستری ایلام با امام جمعه ایلام دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.