قائم مقام وزیر صمت مطرح کرد؛

تسهیل ترخیص کالا‌های خارجی در نمایشگاه بین المللی

خیابانی گفت: قرار است گمرک در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران از ظرفیت حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه استفاده کنیم تا ترخیص راحت‌تر باشد.

تسهیل ترخیص کالاهای خارجی در نمایشگاه بین المللیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ساختمان گمرک نمایشگاه بین المللی ایران با حضور قائم مقام وزیر صمت، مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران و رئیس گمرک استان تهران افتتاح شد.

در این مراسم، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت، گفت: قرار است گمرک در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران از ظرفیت حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه استفاده کنیم تا ترخیص راحت‌تر باشد. جهت گیری گمرک در نمایشگاه تامین تجهیزات مورد نیاز تولید کنندگان است و قرار نیست کالا‌های دیگری از این طریق وار شود.


بیشتر بخوانید: اعلام برنامه‌های ۹ گانه گمرک برای تسهیل در روند تجارت کشور


بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران نیز در این مراسم افزود: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران حدود ۹۰ نمایشگاه به صورت سالانه برگزار می‌کند و برای حضور ویژه شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه‌ها و همکاری آن‌ها با شرکت‌های ایرانی مطابق با کنوانسیون‌های موجود گمرک در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران افتتاح شده است.

وی افزود: این خدمات بسیار مهمی به شرکت‌هایی خواهد داد که قصد واردات تکنولوژی به ایران را داشته باشند و در شرایط تحریم اقتصادی این گام می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد رونق در صنعت ایرانی داشته باشد.

گفتنی است، این نمایندگی گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار است پس از این خدمات گمرکی به شرکت‌های وارد کننده کالا‌ها که در نمایشگاه‌های مختلف حاضر می‌شوند ارائه دهد و امور ترخیص کالا را برای این شرکت‌ها تسهیل کند.

انتهای پیام/

تسهیل واردات کالاهای خارجی با راه اندازی ساختمان گمرگ در نمایشگاه بین المللی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار