برانکو: تصمیم الاهلی برای اخراج من شتاب‌زده بود/ هیچگونه توافق مالی با این باشگاه نداشته‌ام

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین الاهلی حرف‌های تازه‌ای در مورد پروسه اخراجش از این تیم زد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الریاضیه عربستان گفت‌وگویی تفصیلی با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی اخراجی تیم الاهلی جده انجام داده که در زیر می‌خوانید:

برانکو: تصمیم الاهلی برای اخراج من شتاب‌زده بود/ هیچگونه توافق مالی با این باشگاه نداشته‌ام

چرا اخراج شدید؟
این را باید از باشگاه الاهلی بپرسید. کسب نتایج عالی در همان ۲ یا ۳ هفته نخست لیگ امکان‌پذیر نیست. اخراجم خیلی سریع شکل گرفت و این تصمیم شتاب‌زده‌ای از سوی مدیران الاهلی بود. تیم الاهلی چندین بازیکن خود را به دلیل مصدومیت و حضور در بازی‌های فیفا دی در اختیار نداشت. مهاجم الجزایری الاهلی نیز خیلی دیر به ما پیوست و بدین‌خاطر تیم آماده بازی با الوحده نبود. من پرسش شما را به مدیران باشگاه الاهلی ارجاع می‌دهم.

در روز اخراج‌تان خیلی زود به باشگاه و دفترتان رفتید. چگونه این تصمیم به شما ابلاغ شد؟
روز پس از بازی با الوحده به محل تمرین آمدم و روزی طبیعی بود. هیچ صحبت و مشورتی نیز با باشگاه الاهلی درباره ادامه یا قطع همکاری‌مان انجام نشد، البته در رسانه‌ها اخباری در این رابطه منتشر شد و سپس احمد بامعوضه، مدیر الاهلی به من گفت که دیگر سرمربی این تیم نیستم. قراردادم روز ۱۶ سپتامبر فسخ شد.

چه توافقی میان شما و باشگاه صورت گرفت. آیا برای پرداخت تمام مطالبات شما برنامه‌ریزی صورت گرفت؟
تاکنون هیچ توافقی با مدیران باشگاه الاهلی نداشته‌ام و چیزی هم امضا نکردم.

آیا این درست است که مدیر الاهلی مخالف اخراج شما بود، اما رئیس باشگاه می‌خواست این کار انجام شود؟
چنین اخباری را شنیدم، اما دقیق نمی‌دانم چه چیز‌هایی رخ داد. زبان عربی نمی‌دانم و بدین‌خاطر اخبار را نمی‌خوانم. به طور کلی اطلاعاتی در این رابطه ندارم.

چه کسی با شما در باشگاه الاهلی همکاری داشت. مدیر یا رئیس؟
احمد بامعوضه و ماجد الطویرقی با من همکاری می‌کردند، البته چیز‌هایی بودند که باید درباره آن‌ها با شاهزاده منصور بن مشعل صحبت می‌کردم.

آیا با بازیکنان مشکلی داشتید یا همه چیز به طور طبیعی پیش می‌رفت؟
در طول دوران مربیگری‌ام با هیچ بازیکنی مشکل یا سوء تفاهمی نداشتم، البته ۱۱ بازیکن را در ترکیب اصلی تیم دارید که راضی و آسوده‌خاطر هستند. برخی دیگر از بازیکنان نیز وجود دارند که آن‌ها را نباید در ترکیب اصلی قرار دهید و همین مسئله باعث عصبانیت‌شان خواهد شد. ۳۰ بازیکن در تیم هستند و البته نمی‌توانید که روی تمام آن‌ها به طور کامل تمرکز کنید. ما در دوران حرفه‌ای هستیم و بازیکن باید خود را با تیم هماهنگ کند.

چرا قبل از بازی با الوحده با عمرالسومه نشست داشتید و اظهارات‌تان در گفت‌وگوی تلویزیونی را رد کردید. هر چند به او گفته بودید که بازیکنان بین‌المللی هم روی نیمکت می‌نشیند.
همیشه با بازیکنان به صورت فردی و گروهی صحبت می‌کنم. با السومه درباره سوءتفاهم‌ها صحبت کردم که پس از مصاحبه تلویزیونی من به وجود آمدند. در آن مصاحبه صحبت‌های من به خوبی ترجمه نشد و امکان ندارد درباره بازیکنانم در رسانه‌ها حرف نامناسبی بزنم.

گفته می‌شد شما بازیکنان صربی و بوسنیایی را می‌خواستید به الاهلی بیاورید، اما مدیران باشگاه بر خلاف نظر شما بازیکنان کلمبیایی و الجزایری را جذب کردند؟
این طور نبود. باشگاه فهرستی از اسامی بازیکنان خارجی را در اختیارم قرار داد و من طبق شناخت خود عده‌ای را انتخاب کردم.

آیا شکست برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا تاثیری روی کارتان در الاهلی گذاشت؟
ما دو بازی در شرایط سخت با الهلال انجام دادیم. در بازی رفت که با ۴ گل مغلوب شدیم بسیاری از بازیکنان الاهلی غایب بودند. الهلال خیلی خوب بازی نکرد و الاهلی هم بد بود. خط دفاعی اشتباهاتی داشت که منجر به گل‌های الهلال شد.

آیا در طول تمرین‌های الاهلی مشکلاتی برای شما ایجاد کردند؟
نه هرگز. هیچ دخالتی در کارم صورت نگرفت و خودم فهرست بازیکنان را برای بازی‌ها انتخاب می‌کردم، البته مشورت‌هایی با مدیران باشگاه درباره شرایط و آمادگی بازیکنان صورت می‌گرفت، اما در انتخاب نهایی توسط من هیچ دخالتی از سوی مدیران باشگاه نبود. به نظرمن همه چیز خوب پیش می‌رفت، اما نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد.

آیا با مدیران الاهلی برای دریافت مرحله‌ای حق‌وحقوق خود توافق کردید؟‌
نمی‌دانم حقوقم چگونه پرداخت خواهند شد. تنها چیزی که تاکنون به من گفته‌اند درباره فسخ قرارداد بوده است. درباره مسائل مالی مذاکره‌ای انجام نشد.

در گذشته صحبت از قرارداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی شما با الاهلی بود. برخی‌ها نیز اعلام کردند قراردادتان یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو است. آیا جزئیات قراردادتان هنگام مذاکره تغییر کرد؟
در وهله نخست باید بگویم قرارداد یک مسئله شخصی است و صحبتی درباره آن نمی‌کنم. در ایمیل گفته بودم که قراردادم یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به اضافه پاداش‌ها است و پرداختی پرسنل فنی نیز از همین مبلغ خواهد بود؛ بنابراین دستمزد تعیین شده فقط برای من نیست و باید مطالبات سایر اعضای کادر فنی را نیز پرداخت کنم.

چه اتفاقی میان بامعوضه و شما در نشستی که در خانه‌تان برگزار شد، رخ داد؟
او به خانه‌ام آمد تا درباره مسائل مالی و قراردادم صحبت کنیم. تاکنون هیچ توافقی صورت نگرفته و پس از آن به ریاض رفت.

صادقانه بگویید مشکل الاهلی چیست؟
صبر، صبر و فقط صبر. اگر به بازیکنان و مربیان اعتماد کنید، صبور هستید.

چه تیمی قهرمان لیگ عربستان می‌شود؟
فکر می‌کنم الاهلی که متاسفانه بدون من خواهد بود.

آیا امکان بازگشت دوباره شما به الاهلی وجود دارد؟‌
نمی‌دانم در آینده چه چیز‌هایی رخ خواهند داد. فکر می‌کنم امکان بازگشت خیلی سخت است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار