در ادامه سیاست‌های ابهام‌افکنی آمریکا و انگلیس؛

ادعای تازه وزیر امور خارجه انگلیس: حمله به آرامکو امکان ندارد کار یمنی‌ها باشد

«دومینیک راب» در گفت‌وگویی مدعی شد حمله هفته گذشته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی امکان ندارد کار نیرو‌های یمنی باشد.

ادعای تازه وزیر امور خارجه انگلیس: حمله به آرامکو امکان ندارد کار یمنی‌ها باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس، در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی و در ادامه تبعیت از سیاست‌های ابهام‌افکنی آمریکا مدعی شد که امکان ندارد حمله به تاسیسات آرامکو کار نیرو‌های یمنی باشد.

راب گفت: «با توجه به اطلاعاتی که به دستم رسیده است، به این نتیجه رسیدم که کاملا غیرممکن و فاقد اعتبار است که بگوییم آن حملات (حمله به آرامکو) از سوی نیرو‌های یمنی بوده است».

این در حالی است که او در ادامه گفت‌وگویش مشخص نکرد لندن عامل اصلی این حملات را چه کسی می‌داند و افزود: «پیش از آنکه مسئولیت آن را به کسی نسبت دهیم باید موضوع کاملا روشن شود تا اقدامی که در پیش می‌گیریم محکم باشد و حمایت دیگران را جذب کند».

این اظهارات مقام انگلیسی درحالی بیان می‌شود که انصارالله یمن حمله پهپادی هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را بر عهده گرفته است. به دنبال این حادثه، واشنگتن با سیاست ابهام‌افکنی آشکارا و بدون حتی ارائه یک مدرک و دلیل تهران را عامل اصلی این حمله دانست. ریاض و انگلیس نیز به تبعیت از این سیاست‌های آمریکا تلویحا و گاه به روشنی ایران را پشت این حملات اعلام کردند.

این اظهارات بی‌اساس از آنجایی نشأت می‌گیرد که حمله به دو پالایشگاه بقیق و خریص عربستان به وجهه و توانایی نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه ضربه بزرگی زده است. ریاض با وجود دارا بودن سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته از جمله سامانه پاتریوت که ساخت آمریکاست حتی نتوانست در این حمله یک موشک را رهگیری کند و حالا که قدرت پوشالی واشنگتن و ریاض در منطقه خدشه‌دار شده است دست به فرافکنی زده و ایران را مقصر اصلی این حملات می‌داند.

از سویی شکست این گونه در جنگ با مردم یمن که از امکانات و تجهیزات نظامی ناچیزی در برابر سلاح‌های پیشرفته‌ای که عربستان در ازای میلیون‌ها دلار از آمریکا خریداری کرده مقامات ریاض و واشنگتن را به شدت عصبانی و سرخورده ساخته است.

شنبه گذشته، در پی حمله ده فروند پهپاد یمنی به دو پالایشگاه بقیق و خریص شرکت نفتی آرامکو عربستان بخش‌های بزرگی از این دو پالایشگاه از کار افتادند و صادرات نفت این کشور به نصف کاهش یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
کارکارانصارالله هست دمش گرم آل سقوط نابود است صددرصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
وقتي بدتر از اينم سرتون آوردن مبفهمين كار يمنيا بوده تازه موشك هم دارن
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
نفتکش که آزاد بشه میگه کارایرانه تابتونه با خباثت ورزی اموراتش بگذره..
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
اگر رهبران سیاسی یمن و فرماندهان عالی یمن این پهپادها را به انواع بمبهای خوشه ای ممنوعه و راکتهای آمریکائی و اروپائی تجهیز کرده و به این تاسیسات حمله میکردند آیا اگر عربستان اعلام میکرد که با انواع تسلیحات آمریکائی و اروپائی مورد حمله واقع شده جبهه آمریکا و متحدانش می پذیرفتند که از پایگاههای ارتش سنتکام به اشتباه این تاسیسات مورد هدف قرار گرفته؟؟؟ باید در حملات بعدی فرماندهان عالی یمن از تسلیحات به غنیمت گرفته شده از ارتش عربستان و امارات و پایگاه سودانی ها که اکثراً آمریکائی و اروپائی هستند استفاده کنند تا باز ببینیم که همین جبهه بدنبال این کشور و آن کشور میگردند؟؟ آیا خواهند پذیرفت که نیروهای تحت امرشان در ناتو و ارتش سنتکام آمریکا مواضع مورد هدف قرار گرفته را به اشتباه زده اند؟؟ یا باید این اعتراف را بکنند و یا....چون تمام تسلیحات کارخانجات اسلحه سازی در هر کشور نشانه ها ی خاص و سریال خاص همان کشور تولید کننده را در روی بدنه خود دارد پس چرا؟ کشوری را که از تمام جهات در محاصره و تحت شدیدترین بمباران های تاریخ عصر جدید در جنگها قرار دارد حق نداشته باشد از خودش دفاع کند؟! آن هم پس از 5سال قحطی و محاصره و بمبارانهای شدید فقط یکبار جواب قاطع دندان شکن داده.......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
کار ،کار انگلیس است .
آخرین اخبار