پورسید آقایی در جمع خبرنگاران:

ارائه درخواست شهرداری مبنی بر شناور شدن ساعت کار کارمندان برای عصرها/ بخشی از هزینه تعویض کاتالیست‌ فرسوده تاکسی‌های شهری را شهرداری می‌دهد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: ۴۰۰ هزار تومان از هزینه تعویض کاتالیست را شهرداری تهران پرداخت می‌کند.

طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌های شهری رونمایی شد/ بخشی از هزینه تعویض کاتالیست را شهرداری می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌های شهری با بیان اینکه این کاتالیست‌ها توسط یک شرکت داخلی در تهران تولید شده است، در جمع خبرنگاران گفت: طبق قرارداد تاکسیرانی با این شرکت، کاتالیست‌های نو با یک سال و نیم گارانتی بر روی تاکسی‌ها نصب می‌شوند که بخشی از هزینه را شهرداری و بخشی دیگر را مالک تاکسی می‌دهد.

او با بیان اینکه این کاتالیست‌ها تولید داخل هستند و می‌توانند در سایر موارد مشابه هم استفاده شوند، ابراز امیدواری کرد که این طرح برای کاتالیست موتورسیکلت‌ها هم استفاده شود، زیرا هم سبب رونق و اشتغال می‌شود و هم آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.

پورسیدآقایی تصریح کرد: اگر یک مالک تاکسی نتواند به خاطر کاتالیست معاینه فنی بگیرد، ۴۰۰ هزار تومان را شهرداری می‌دهد و بقیه را هم مالک خودرو باید پرداخت کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: اگر تاکسی‌ها معاینه فنی برتر بگیرند، برای بهای تمام خدماتی که از تاکسیرانی می‌گیرند اعم از حکم خط و بیمه تکمیلی ۲۰ درصد مشمول تخفیف می‌شوند.

او در خصوص تعداد تاکسی‌هایی که در این طرح پشتیبانی می‌شوند، افزود: در حال حاضر برای ۳ هزار تاکسی تعیین اعتبار کردیم و اگر تقاضا بیشتر شود اعتبارات را افزایش می‌دهیم.

پورسیدآقایی در خصوص تمهیدات ترافیکی اول ماه مهر گفت: از روز اول مهر خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو با سر فاصله ۳ و نیم دقیقه سرویس می‌دهند که این عدد سبب افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت خطوط می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه هفته آینده ایستگاه مترو امام حسین (ع) هم راه اندازی می‌شود، گفت: در خصوص شناور شدن ساعت کاری ادارات طبق بخشنامه‌ای که از ریاست جمهوری صادر شده فعلا کارمند‌ان مجاز هستند که تا ساعت ۹ صبح به صورت شناور به محل کار بروند که البته درخواست من این بود که برای عصر هم ساعت کار شناور شود که تا کنون فقط برای شناور شدن در صبح موافقت شده است.


بیشتر بخوانید: ابلاغ بخشنامه تغییر ساعات کاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در نیمه اول مهر‌


او در پایان در خصوص تاکسی‌هایی که کمتر از یک سال فعالیت کرده‌اند و کاتالیست آن‌ها مشکل دار شده است، گفت: از آن‌جایی که این خودرو‌ها دارای گارانتی هستند، مالکان آن‌ها می‌توانند حق خود را از خودروسازان مطالبه کنند.

انتهای پیام/

رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌های شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار