وزیر نفت در جمع خبرنگاران:

بنزین گران نمی‌شود/ حمله سایبری به تاسیسات نفتی دروغ است

زنگنه گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم و قانون نیز اجازه انجام این کار را نداده است.

بنزین گران نمی شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت امروز در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران با اشاره به اخباری مبنی بر تغییر قیمت بنزین در کشور گفت: جلساتی در شورای اقتصاد در رابطه با افزایش قیمت بنزین برگزار شد که هنوز نتیجه خاصی نداشته است و افزایش قیمت بنزین در دست کار نیست.

وزیر نفت تصریح کرد: سازمان محیط زیست تاکنون گزارشی از افزایش گوگرد در محیط زیست اعلام نکرده است که به نظر بنده خبرهای از این دست بیشتر مربوط به شایعات برخی از رسانه های برون مرزی است.

این مقام مسئول بیان کرد: پالایشگاه ها و مراکز نفتی در وضعیت نرمال و آمادگی کامل به سر می برند.

وزیر نفت با بیان اینکه در زمینه تولید بنزین هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد گفت: تولید واحدهای پتروشیمی از ۶۵ میلیون تن در سال ۹۶ هم اکنون به ۱۳۰میلیون تن رسیده، که گواهی کاهش خام فروشی است.در زمینه تولید بنزین هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: اجرای ۲۷ طرح جدید پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰/پتروشیمی بالاترین نقش را در بازگرداندن ارز داشته است


این مقام مسئول در مورد صحت صحبت های جایگاهداران مبنی بر افزایش قیمت بنزین و دریافت مبلغی به عنوان حق الزحمه برای جایگاهداران از مردم، اظهار کرد: هیچ قراری برای افزایش قیمت بنزین گذاشته نشده است و برداشتی که در این باره شده درست نیست.

زنگنه درباره شایعات اخیر هپکو اظهارکرد: عده‌ای دروغ‌هایی را می‌گویند و من هم نمی‌دانم، چرا این دروغ‌ها را می‌گویند و چه نیتی دارند؛ بالاخره دروغ خوب نیست، اگر دولت برای دروغ گفتن مالیات می‌گرفت، درآمد آن بیشتر از درآمدهای نفتی بود.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا طی ۲ روز اخیر اتفاق خاصی در تاسیسات نفتی ایران رخ داده است و به تاسیسات نفتی ایران حمله سایبری شده است، افزود: این اخبار را دروغگوها منتشر می‌کنند، همه این خبرها دروغ است و ما آمادگی خوبی داریم.

برگزاری نمایشگاه تخصصی سوخت از ۳۱ شهریور تا ۳ مهر

 بهمن‌ حسین‌زاده مدیر عامل نمایشگاه بین المللی امروز در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته با اشاره به نقش برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه و به روز شدن استاندارد جایگاه‌های سوخت گفت: روزانه رقمی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون لیتر فرآورده از طریق جایگاه‌های سوخت در سطح کشور توزیع می‌شود که گردش مالی و میزان اشتغالزایی آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

او با بیان اینکه در کنار این موضوع یکی از مشکلات جایگاه‌داران تبخیر بالا و کیفیت پایین سوخت است که قطعا استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز که معمولا در نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود افزود: با تکیه بر توان داخلی می‌تواند در برطرف کردن این مشکلات موثر باشد.

این مقام مسئول زنجیره‌ای شدن جایگاه‌های سوخت را برای کاهش هزینه‌هایی همچون زمین و هزینه های جانبی بسیار موثر دانست و اظهار امیدواری کرد با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مانند جایگاه‌های سوخت، تکنولوژی برتر در خدمت این صنف و در نهایت مصرف کننده قرار گیرد.سومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته از ۳۱ شهریور تا سوم مهر در نمایشگاه بین المللی تهران برای ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۰:۰۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اول آب رو گران میشه،بعدقیمت بنزین با آب قیاس میشه،میگن آب لیتری ۴۰۰۰تومن پس قیمت بنزین کمتره بشه۶۰۰۰تومن،این طوری عزیزان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
بهترین راه برای دریافت واقعی قیمت بنزین از پر مصرف ها بستن عوارض بر مصرف است
سطح بندی مصرف می تواند مانند قبض برق باشد هر سطح مصرف با یک قیمتی محاسبه شود از 0 تا 100 در ماه قیمت پایه بدون عوارض از 101 تا 150 برای هر لیتر 80درصد قیمت پایه عوارض تعلق میگیرد از 151 تا 250 به همین ترتیب عوارض در سطح های مختلف افزایش یابد
روش دریاقت عوارض در چند سطخ مصرف مانند دریافت عوارض بزرگ راهی
روشی بدون تنش اجتماعی که قیمت واقعی را از پر مصرف ها دریافت می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
هرگاه یکی ازوزرا ویامسؤل بخشی، میگوید گران نمی شود؟!!! بعدازمدتی گران می شود؟؟!! جرا؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۱۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
ببخشید// از کی میخوان گرونش کنن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
بنزین رو گرون کنین تا انقدر این بچه پولدارا تو خیابون جولان ندن و انقدر ترافیک نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
اولا میخوان با این حرفها مردم بترسونن
ثانیا برای پولدار مرفح گرون کردن بنزین خیالی نیست
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۵:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
چرا دوباره بنزین سوپر پیدا نمیشه آقای وزیر
چرا جواب گو نیستین بعضی از ماشینها باید بنزین سوپر بزنن
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام ما هم دنبال همین موضوع هستیم البته مدیر عامل پخش فرآورده های نفتی گفتن که هیچ مشکلی در تولیدش نداریم و توزیع هم انجام میشه منتها به نظر می رسه برخی جایگاه ها به علت تعطیلات و مسافرت های برون شهری بیشتر درخواست بنزین معمولی داشته اند
آخرین اخبار