شکل گیری سیستم کم فشار حاره‌ای در ۹۰۰ کیلومتری چابهار

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز یک سیستم کم فشار حاره‌ای در مدار ۲۰ درجه شمالی و در فاصله ۹۰۰ کیلومتری از بندر چابهار شکل گرفت.

شکل گیری سیستم کم فشار حاره‌ای در ۹۰۰ کیلومتری چابهاربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان وبلوچستان ؛ علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود این سیستم کم فشار به طوفان حاره‌ای تبدیل شود و به سمت شمال غرب و سواحل کشور عمان حرکت کند.

او افزود: این پدیده در حال حاضر تأثیر مستقیمی بر سواحل جنوب ایران ندارد، اما دریانوردان فرا ساحل استان سیستان و بلوچستان باید توجه داشته باشند که با تشکیل طوفان حاره ای، دریا در محدوده فعالیت طوفان به شدت مواج و متلاطم می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از امروز وضعیت این سیستم کم فشار به صورت مستمر در اداره کل هواشناسی استان رصد می‌شود و هر گونه تغییر در مسیر حرکت آن به اطلاع فعالین دریایی جنوب استان خواهد رسید.

ملاشاهی تأکید کرد: توصیه می‌شود کشتی‌های تجاری و شناور‌های دریایی استان سیستان و بلوچستان از تردد در محدوده عرض‌های جغرافیایی ۱۸ تا ۲۲ درجه شمالی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

شناور‌های دریایی  از تردد خودداری کنند

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار