بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در اهواز/ریل باس افتتاح می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه اتوبوسرانی و افتتاح ریل باس در آستانه سال تحصیلی جدید در این کلانشهر خبر داد.

محمود لویمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید و تشکیل ستاد استقبال از مهر، کمیته‌ای جداگانه با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و رفاه حال شهروندان و دانش آموزان برنامه‌هایی را تدارک دیده که از مهم‌ترین آن‌ها افتتاح ریل باس با حضور برخی وزرا در اهواز است.

او افزود: یکی از موضوعات مورد بررسی بحث شکست خطوط و کاهش زمان انتظار مسافرین است که در همین خصوص برای مثال خطوط زیتون کارمندی، زاویه، زرگان و کوی ملت مستقیما وارد مرکز شهر می‌شوند و همچنین با افتتاح یک پایانه در چهارشیر از حجم اتوبوس‌ها کاسته خواهد شد که به همین منظور پیگیر دریافت استعلامات و هماهنگی‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی آن تا یک ماه آینده هستیم.

لویمی بیان کرد: برای سهولت جابجایی مسافرین در منطقه چهارشیر که محل گذر بسیاری از خطوط است، یک خط در صدد افتتاح یک خط ویژه اتوبوس از چهر شیر تا مرکز شهر هستیم و برای سرویس دهی هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان احداث پایانه چمران و دانشگاه آزاد را در برنامه‌های کاری پیش رو داریم که در حال تهیه اسناد و انجام مناقصه مربوطه هستیم.

اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز اظهار داشت: بازسازی و خرید اتوبوس نو از دغدغه‌های شهرداری است که در این زمینه موسی شاعری شهردار اهواز پیگیر است و به محض تامین اعتبارات ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص بهسازی پایانه آزادگان اهواز تصریح کرد: کار تعمیر و نوسازی این پایانه آغاز شده و تا کنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و پیش بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده به بهره برداری برسد.

محمود لویمی، بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس را از دیگر اقدامات انجام شده است عنوان کرد و اذعان داشت: پارسال بیش از ۳۰۰ ایستگاه نوسازی شدند و همچنان این کار ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۶۰ ایستگاه جدید اتوبوس احداث شود و البته در طی یک سال اخیر در مناطق ۲،۴، ۸ بیش‌ترین احداث ایستگاه اتوبوس را داشته ایم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شهرداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.