آغاز فعالیت نخستین پلیس گمرک کشور در بندرعباس

نخستین پلیس گمرک کشور در بندرعباس کار خود را آغاز کرد.

آغاز فعالیت نخستین پلیس گمرک کشور در بندرعباسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، نخستین ساختمان پلیس گمرک کشور در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس به بهره برداری رسید.

جانشین فرمانده انتظامی کشور در مراسم افتتاح ساختمان پلیس گمرک شهید رجایی بندرعباس هدف از راه اندازی پلیس گمرک را تامین امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد.

سردار سرتیپ ایوب سلیمانی افزود: ۱۵۷ گمرک در کشور فعال است که در ماه‌های آینده در ۱۳ گمرک مهم کشور پلیس گمرک مستقر می‌شود.

او گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه مردم و رهبرانقلاب اسلامی است و پلیس ضمن مقابله قاطع با مفاسد اقتصادی، خدمت گذار کسانی است که در این شرایط به کشور کمک می‌کنند.

سردار ایوب سلیمانی افزود: هوشمندسازی پلیس از جمله برنامه‌های پلیس برای کنترل بیشتر بر ورود و خروج کالا است.
وی با اشاره به اینکه امکان کنترل ۳ هزار کانتینر خروجی از گمرک شهبد رجایی وجود ندارد خواستار نصب دستگاه‌های بیشتر ایکس ری در این گمرک شد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور، نصب ردیاب بر روی شناور‌ها در دریا را از راه‌های مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: اکنون بر روی تمامی اتوبوس‌های کشور ردیاب نصب است و باید از این امکان برای کامیون‌های نفتکش و شناور‌ها نیز استفاده شود.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: جلوگیری و مبارزه با قاچاق کالا کار بسیار پیچیده و سختی است که با تلاش تلاش همه دست اندرکاران محقق می‌شود.

فریدون همتی بر تسهیل ورود کالا به کشور در شرایط فعلی اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: نباید با سخت گیری‌های بیش از حد در مبارزه با قاچاق کالا باعث دلزدگی و مهاجرت بازرگانان درستکار شویم.

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز گفت: تمامی آموزش‌های لازم به ۲۳ نیروی مستقر در پلیس گمرک داده شده است.

سردار سرتیپ دوم عزیزالله ملکی افزود: تمامی سامانه‌ها نیز نصب شده است، ولی هنوز به برخی سامانه‌ها همچون سامانه جامع امور گمرکی، اطلاعات قبض‌های انبار، اطلاعات باسکول‌های موجود در گمرک و به گزارش‌های خودرو‌های اسکن شده توسط دستگاه‌های ایکس ری دسترسی وجود ندارد که امیدوارم بزودی این نقص‌ها برطرف شود.

او ابراز امیدواری کرد که طرح پلیس گمرک با تعامل سه جانبه پلیس، گمرک و سازمان بنادر با موفقیت اجرایی شود.

انتهای پیام/ر

جلوگیری از قاچاق کالا با افتتاح ساختمان پلیس کمرگ

برچسب ها: نیروی انتظامی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اميرحسين عباسي
۱۲:۰۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
خيلي عاليه انشالله هميشه پايدار باشين