سلیمانی: داور هوشیارانه برای استقلال پنالتی گرفت/در درگیری جمعی، خطاکاران به خوبی شناسایی شدند

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: کارت‌های زردی که داور به علیپور و نعمتی و همچنین یکی از بازیکنان نیمکت‌نشین استقلال (عارف غلامی)‌داد کاملا درست بود.

سلیمانی: داور هوشیارانه برای استقلال پنالتی گرفت/در درگیری جمعی، خطاکاران به خوبی شناسایی شدندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حیدر سلیمانی در مورد قضاوت موعود بنیادی‌فر در نیمه اول دربی شماره 90 تهران گفت: در نیمه اول بیشتر تصمیمات داور درست بود. مهم‌ترین تصمیم او در این نیمه اعلام پنالتی بود که به نظر من هوشیارانه و خیلی آگاهانه این خطا را اعلام کرد، اما در هنگام زدن ضربه پنالتی بازیکنان هر دو تیم نقض قانون کردند و باید این پنالتی تکرار می‌شد.

سلیمانی در ادامه گفت: پس از پنالتی شاهد بازی پرتنشی بودیم. در دقیقه 43 یک خطا روی علی علیپور انجام شد که داور آن را اعلام نکرد. در دقیقه 44 برخورد بین غلامی و نعمتی باید خطای روی نعمتی اعلام می‌شد و یک اخطار به بازیکن آبی داده می‌شد، اما تصمیم داور برعکس بود. در دقیقه 5 +45 هم خطای بازیکن استقلال روی بازیکن پرسپولیس به درستی اعلام شد. اعلام خطا در این صحنه کار خوب کمک دوم بازی بود و به نظرم با اینکه داور به نظر می‌رسید اعتقادی به این خطا ندارد اما با اعلام کمک داور این خطا را اعلام کرد.

وی در مورد اینکه هنگام زدن ضربه پنالتی بیرانوند دچار تخلف و خروج از دروازه پیش از زدن ضربه نشد، گفت:‌ خیر، به نظر من این طور نبود. فکر می‌کنم طبق قانون جدید یک پای دروازه‌بان روی خط بود و بنابراین تخلفی از جانب او صورت نگرفت.

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد اتفاقات نیمه دوم گفت: در نیمه دوم به خصوص در دقایق پایانی بازی با توجه به شرایط بازی می‌توان گفت داور صحنه‌ها را خوب مدیریت کرد و به جز یکی دو صحنه درگیری اتفاق خاص دیگری رخ نداد. در دقیقه 88 خطای علی کریمی محرز بود و کارت زرد دوم و اخراج او از سوی داور کاملا صحیح بود. در دقیقه 92 درگیری‌هایی به خاطر برخورد سیاوش یزدانی و سیامک نعمتی رخ داد. در این لحظه به نظر می‌رسید رفتار سیاوش یزدانی عمدی بود اما من فیلم را که دوباره نگاه کردم متوجه شدم عمدی در کار او نبوده اما فرشاد احمدزاده تصورش بر این بود که کار یزدانی عمدی بوده است.

سلیمانی در ادامه گفت: در این دقیقه درگیری جمعی بین بازیکنان دو تیم رخ داد، اما خطاکاران خیلی خوب شناسایی شدند و کارت‌های زردی که داور به علیپور و نعمتی و همچنین یکی از بازیکنان نیمکت‌نشین استقلال (عارف غلامی)‌داد کاملا درست بود.

وی در مورد کارت زرد به مهدی ترابی در انتهای بازی گفت: در این صحنه داور اعلام آفساید کرده بود اما ترابی فکر کرد داور سوت پایان بازی را زده است، اگر داور کمی روانشناسی می‌کرد، می‌توانست در این صحنه به ترابی اخطار ندهد اما برداشت او رفتار غیرورزشی بازیکن پرسپولیس بود.

سلیمانی در پایان گفت: در کل این بازی،‌ بازی بسیار سختی بود و هر داوری نمی‌تواند در دربی سوت بزند. موعود بنیادی‌فر برای اولین برا در این مسابقه حاضر می‌شد. به نظر من اضطراب و نگرانی‌هایی که در این بازی وجود دارد باعث شد او در اوایل بازی با کمی تاخیر سوت بزند که البته قانون این اجازه را به او می‌دهد، چراکه اگر زود سوت بزند دیگر نمی‌تواند آن را برگرداند. اما به هر حال رفته رفته شرایط داور در بازی خوب شد و او توانست به خصوص در نیمه دوم قضاوت خوبی را ارائه بدهد. کمک‌های بنیادی‌فر نیز در این بازی به او خیلی خوب کمک کردند و باعث شدند تیم داوری کنترل خوبی بر روی بازی داشته باشد و به اعتقاد من قضاوت این مسابقه در کل خوب بود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: دربی ، اخبار ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار