فعالیت یک واحد غیرمجاز با ۸۵ دستگاه بیت کوین در ابرکوه متوقف شد

دادستان عمومی وانقلاب ابرکوه گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از فعالیت و وقوع جرم یک واحد غیرمجاز با ۸۵ دستگاه بیت‌کوین در این شهرستان جلوگیری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، میثم رنجبر دادستان عمومی وانقلاب ابرکوه گفت: ماموران انتظامی و پلیس اطلاعات شهرستان ابرکوه در یک منطقه صنعتی ۸۵ دستگاه بیت‌کوین را کشف کردندکه با توجه به غیرقانونی بودن این گونه فعالیت‌ها، این مکان با حکم دادستان توسط نیروی انتظامی پلمب شد.

او با بیان اینکه انجام فعالیت بیت‌کوین بدون پشتوانه مالیو لذا غیرقانونی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت رخ دادن هرگونه کلاهبرداری، هک و یا عدم وفای به عهد در ارتباط با ارز دیجیتال، زیان دیدگان می‌توانند در این زمینه شکایت کنند.

رنجبر افزود: بیت‌کوین یک ارز دیجیتالی است که با دستگاه‌های رایانه‌ای با نام بیت‌ماینر و از طریق محاسبات پیچیده ریاضی تولید می‌شود و تولید بیت کوین به یک فرایند پیچیده، برق و فناوری پیشرفته نیاز دارد.

او اضافه کرد: این ارز بر خلاف ارز‌های معمول مانند یورو و دلار از سوی بانک‌های مرکزی و یا دولت خاصی حمایت نمی‌شود و آخرین بار ارزش هر بیت کوین ۱۱ هزار دلار برآورد شده است.

رنجبر خاطر نشان کرد: فعالیت در زمینه بیت‌کوین باتوجه به اینکه تحت مقررات گمرکی و مالیاتی انجام نمی‌شود، غیرقانونی است.

مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

 

انتهای پیام/پ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار