پیش بینی تردد ۲۰۰ هزار زایر خارجی در ایام اربعین از مرز شلمچه

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار نفر اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی از مرز شلمچه تردد کنند لذا آماده سازی زیرساخت‌های بهداشتی در این گذرگاه لازم و ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، کورش مودت یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر آمار تردد سال گذشته اتباع خارجی از مرز شلمچه را ۱۳۰ هزار نفر بیان کرد و گفت:اربعین پارسال زایران خارجی ۹۹ کشور خارجی از مرز شلمچه راهی کربلای معلا شدند که امسال پیش بینی می‌شود بیش از این تعداد از این گذرگاه مرزی تردد کنند.

او بر صدور کارت سلامت برای اعضای موکب‌ها تاکید کرد و گفت: نظارت بهداشتی بر مواکب و رعایت موازین بهداشتی لازم است. برای امنیت غذایی و سلامت مردم هیچ گونه سهل انگاری پذیرفته نیست. هر دستگاهی که در اجرای مصوبه‌های شورای سلامت در راستای خدمت رسانی به زائران کوتاهی کند به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

فرماندار خرمشهر در ادامه رعایت مسایل مربوط به پسماند عفونی، جمع آوری سگ‌های ولگرد و لایروبی جوی‌ها و آهک پاشی مجاری فاضلاب در این شهرستان را لازم و ضروری دانست و گفت: با توجه به فرارسیدن مرحله دوم فصل التور (وبا) باید شکستگی‌های لوله‌های آب آشامیدنی در شهرستان خرمشهر ترمیم شود تا مردم دچار بیماری‌های روده‌ای نشوند.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر نیز در این نشست از وضعیت غیربهداشتی مدارس این شهرستان انتقاد کرد و گفت: مدیرانی که به بهداشت مدارس توجه نکنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

پرویز میرزایی اظهار داشت: بازرسان مرکز بهداشت خرمشهر در بازدید‌های به عمل از مدارس شهری و روستایی وضعیت مدارس مناطق سرحانیه سفلی، کوی سوم خرداد، کوت شیخ و روستا‌های پل نو، مسیر شلمچه، سوئیچتی ۲ وضعیت بهداشتی این مدارس را مطلوب ندانستند.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر نیز در این نشست گفت: تاسیسات آبرسانی روستا‌های حفارشرقی نیاز به تعمیر اساسی دارد.

عسکری مجد افزود: علاوه بر این تاسیسات آبرسانی غرب کارون نیز نواقص و مشکلات بیشتری دارند در این راستا اکثر روستا‌هایی که مشکل کدورت آب دارند در مسیر غرب کارون قرار دارند و امید است تا ظرف یک ماه آینده بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

او شکستگی‌های لوله‌های شبکه توزیع آب روستایی را از مشکلات عمده آبرسانی به روستا‌ها بیان کرد و گفت: تعمیر اساسی شبکه توزیع آب در سلامت آب آشامیدنی تاثیر دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر نیز در این نشست نسبت به دفن غیربهداشتی زباله عفونی بیمارستان و مطب‌ها در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: قبلا پسمامد عفونی بیمارستان ولیعصر و مطب‌ها توسط یک شرکت پیمانکار جمع آوری و سپس به یکی از بیمارستان‌های آبادان منتقل و پس از بی خطر کردن آن‌ها را دفن می‌کرد.

رضا جاوید افزود: با توجه به مخالفت دانشکده علوم پزشکی آبادان با این کار چند ماه این پیمانکار اقدام به دفن زباله غیربهداشتی کرد و به دلیل اینکه خلاف قانون مدیریت پسماند بود به ایشان اخطار داده شد و از دانشکده خواسته شد که دستگاه بی خطرسازی پسماند خود را نصب کند.

او ادامه داد:تا زمانیکه این شرکت نسبت به فعال سازی دستگاه بی خطرساز اقدام نکند اجازه دفن زباله عفونی به وی داده نمی‌شود.

جاوید افزود:از دانشکده علوم پزشکی آبادان انتظار می‌رود برای راه اندازی مجدد و واگذاری زمین برای نصب دستگاه بی خطرساز پسمانده عفونی با این شرکت همکاری کند.

 

انتهای پیام/پ

نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.