۱۸ باند سازمان یافته قاچاق سوخت شناسایی و منهدم شده‌اند/نواقص طرح کدینگ کارت‌های سوخت در حال بررسی است

نواقص طرح کدینگ کارت‌های سوخت در حال بررسی است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:نواقص طرح کدینگ کارت‌های سوخت در حال بررسی است و جهت رفاه حال شهروندان پیشنهاداتی از جمله فراهم شدن زمینه ذخیره سوخت ماهیانه خودرو‌ها را در دست پیگیری داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان جلسه کمیسیون برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز  گفت: جهت رفاه حال شهروندان پیشنهاداتی از جمله فراهم شدن زمینه ذخیره سوخت ماهیانه خودرو‌ها را در دست پیگیری داریم که قطعا از ایجاد صف‌های طویل در روز‌های آخر هر ماه در جایگاه‌های سوخت پیشگیری و رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

او  با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان انجام شده، اما کافی نیست، اظهار کرد: در این استان بیشتر موضوع قاچاق سوخت مطرح است که در این راستا طرح کدینگ کارت‌های سوخت تاثیر بسزایی در پیشگیری از قاچاق داشته است.

احمد علی موهبتی افزود: باید با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی با تکیه بر آمار و اطلاعات مستند، با قاچاق در زمینه‌های مختلف از جمله قاچاق سوخت مقابله کنیم.

او با بیان اینکه مسئولان نظارت بیشتری بر حوزه فعالیت خود داشته باشند، گفت: برای پیشگیری از تخلفات احتمالی نیاز به نظارت و دقت بیشتر بر زیرمجموعه است.

استاندار با اشاره به اینکه نظم بخشی در جامعه ایجاد کیفیت بخشی را نیز به دنبال دارد، گفت: در حوزه لنچ‌های صیادی نیز لازم است سیستم‌های کنترلی بر روی لنچ‌ها نصب و میزان مصرف سوختشان را ارزیابی نماید.

موهبتی بیان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از سوخت استان از طریق کشتی به استان وارد می‌شود که از رفت و آمده ناوگان و تبعات منفی آن در جاده‌ها کاسته شده است.

او افزود: طرح کدینگ کارت سوخت‌ها اگر چه مورد نارضایتی برخی از افراد شده، اما از اینکه مانند سابق بدون نظم و برنامه ریزی سوخت ارائه می‌شد و زمینه برای سودجویان فراهم بود، شرایط فعلی بهتر است.

موهبتی با تاکید بر اینکه این طرح نواقصی نیز دارد که در حال برطرف کردن آن‌ها هستیم إظهار داشت: پیشنهادات خوبی از جمله فراهم شدن زمینه ذخیره سوخت ماهیانه خودرو‌ها در دست پیگیری است که قطعا از ایجاد صف‌های طویل در روز‌های آخر هر ماه در جایگاه‌های سوخت پیشگیری می‌کند.

۱۸ باند سازمان یافته قاچاق سوخت شناسایی و منهدم شده‌اند

دبیر کمیسیون برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق سوخت استان نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در استان سیستان و بلوچستان مبارزه با قاچاق سوخت است و به همین منظور در ۶ ماه نخست امسال، ۳۴ درصد رشد کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته‌ایم و بالغ بر ۱۸ باند سازمان یافته قاچاق شناسایی و منهدم شده‌اند.

محمد محبی افزود: در اجرای طرح کدینگ کارت سوخت خودرو‌ها با جایگاه داران متخلف به شدت برخورد می‌شود و تاکنون چند مورد برخورد بدون اغماض صورت گرفته و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به تشریح عملکرد ۶ ماهه دستگاه و مجموعه خود در راستای مبارزه با قاچاق سوخت پرداختند.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: استانداری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار