رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها:

مجلس ‌به موضوع حذف یارانه دهک‌های نیازمند ورود می‌کند

کوچکی‌نژاد از ورود مجلس در نخستین جلسه آینده خود به موضوع حذف یارانه دهک‌های نیازمند جامعه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، با بیان اینکه مجلس چند سالی است که در مورد ضرورت حذف یارانه ثروتمندان و جهت موظف کردن دولت به این کار قانون تصویب می‌کند عنوان کرد: اخیراً دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رسانه و مجلس اعلام کردند، قدرت شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه را ندارند.

کوچکی‌نژاد اقدام اخیر دولت در حذف یارانه برخی افراد را کاری کاملاً خلاف قانون اعلام کرد و بیان داشت: آمارها و اطلاعات ما نشان می‌داد که دولت و سازمان‌های وابسته به آن هیچ وقت برای شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه به خودشان زحمت انجام تحقیق و تهیه یک گزارش شفاف و عملی را نمی‌دهند.


بیشتر بخوانید: یارانه پردرآمد‌ها حذف نخواهد شد


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دولت قانون را برعکس اجرا کرده و به جای افراد ثروتمند یارانه افراد محروم و صد در صد نیازمند را حذف کرده است تصریح کرد: امروز در همین شهر رشت هر کجا که برای سرکشی به امور می‌رفتم مورد اعتراض شدید افرادی که یارانه آن‌ها به اشتباه قطع شده قرار گرفتم.

او از جمله افرادی که یارانه‌ آن‌ها توسط دولت قطع شده را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، قشر کارگر و کارمند ساده اعلام کرد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ورود مجلس در نخستین جلسه آینده خود به موضوع حذف یارانه دهک‌های نیازمند جامعه خبر داد و اظهار داشت:وزارتخانه‌های ذیربط و سازمان برنامه و بودجه که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات دهک‌های بالا را داشتند مقصر هستند.

منبع تسنیم

انتهای پیام/پ

ورود مجلس به موضوع حذف یارانه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.