افتتاح ۱۰ مدرسه یک کلاسه در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ مدرسه یک کلاسه خیری متناسب با اقلیم منطقه در جنوب این استان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۱۰ مدرسه یک کلاسه در سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی  اداره کل نوسازی مدارس سیستان وبلوچستان؛ رضا سرحدی نیا سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۰ مدرسه یک کلاسه خیری متناسب با اقلیم منطقه در جنوب این استان به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: این مدارس به همت یکی از بنیاد‌های علمی کشور با اعتبار هر مدرسه بیش از ۳۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

او  افزود: سرعت، کیفیت و مقرون به صرفه‌بودن از ویژگی‌های مهم این نوع فضا‌های آموزشی است.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: زیربنای آموزشی هر یک از این مدارس ۳۰ متر مربع است که در روستا‌های دور افتاده و صعب‌العبور شهرستان‌های سراوان، مهرستان، سیب و سوران، نیکشهر و منطقه لاشار به بهره‌برداری رسید.

او اظهار داشت:این بنیاد علمی پیش از این نیز ۳۲ مدرسه با ۸۳ کلاس درس در سیستان و بلوچستان ساخته بود.

سرحدی نیا بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه‌سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

او افزود: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام/ع

۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار