مقتدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تلاش ترامپ برای ایجاد سدی مقابل صدای روحانی در مجمع عمومی

کارشناس مسائل بین الملل گفت:ترامپ تمام توان خود را صرف مقابله با پوشش رسانه ای صحبت های مقامات ایران در سازمان ملل کرده است.

تلاش ترامپ برای ایجاد سدی مقابل صدای روحانی در مجمع عمومیعباس مقتدایی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار کرد: سردمداران ایالات متحده از سالیان گذشته همواره به دنبال بایکوت نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک پدیده نوظهور در عرصه بین المللی بوده اند، در حقیقت انقلاب اسلامی پیام تازه ای  در عرصه اندیشه، عمل و رفتار در سطوح حکومت داری، سیاست داخلی، سیاست بین الملل، ابعاد مختلف اقتصادی، رفتاری و تمدنی ارائه کرده است.

او افزود: اگرچه در یک تحلیل و ارزیابی می‌پذیریم که نظام بر آمده از انقلاب اسلامی نوپاست و در دهه‌های آینده فرصت بیشتری برای ابراز وجود پیدا خواهد کرد، ولی در این مدت کوتاه هم  توانسته بسیاری از ملت‌های مسلمان و حتی مردم غیر مسلمانی که با نظام سلطه سر سازش ندارند را به عنوان  ملل متاثر از انقلاب اسلامی رهبری و راهنمایی کند.

مقتدایی تصریح کرد: در آمریکای لاتین حتی بخش‌هایی از اروپا، آمریکا، شرق و غرب آسیا، آسیای میانه به خوبی می‌توان تاثیر انقلاب اسلامی را مشاهده کرد چراکه روند بیداری اسلامی تنها یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران بوده است.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: ایالات متحده آمریکا نظامی ایدئولوژیک را تحت عنوان غرب ایدئولوژیک رهبری کرده و  تلاش می‌کند تا الگو و اندیشه تاثیر پذیری از انقلاب اسلامی شکل نگیرد و جنگ تحمیلی، تحریم‌های متعدد، محاصره اقتصادی، رویارویی‌های رسانه‌ای و حتی ترور‌هایی که در داخل کشورمان  با مدیریت آمریکا و غرب شکل گرفت، همچنین تاثیر گذاری و کند شدن رشد و توسعه ایران در این راستا ارزیابی می‌شوند.


بیشتر بخوانید:تکرار تحریم‌ها به معنای استیصال کامل آمریکایی‌هاست/ ایران به دنبال صلح بلندمدت در منطقه است 


مقتدایی اضافه کرد: آمریکایی‌ها امروز هم اجازه نمی دهند که پیام جمهوری اسلامی ایران در سطح رسانه‌ای علنی شود، البته جذابیت‌های پیام انقلاب اسلامی که در هر دوره رئیس جمهور از آن رهبری می‌کند، سبب می‌شود که رسانه‌ها حتی تحت سلطه غرب به عنوان یک شگفتی خبری به دنبال شنیدن صدای ایران در سطح سازمان ملل متحد باشد.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا در ماههای گذشته تلاش کرد تا با اعمال تحریم و محدودیت برای وزیر امور خارجه کشورمان تا حدی بر بازتاب رسانه‌ای اظهارات مقامات ایران تاثیر گذار باشد و البته در بخش‌هایی موفق بوده است.

او افزود: به نظر می‌رسد حضور هیئت ایرانی در سازمان ملل بخشی از برنامه ریزی‌های ایالات متحده آمریکا را تحت الشعاع خود قرار دهد، از این جهت ما نباید به غرب و روند خبرسازی‌های غربی خوشبین باشیم، ولی در عین حال باید حداکثر استفاده از جریان را برای آگاه سازی و تنویر افکار عمومی انجام دهیم.

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران، گفت اینطور احساس می‌شود که آمریکایی‌ها تمایل زیادی ندارند، هیئت ایرانی  در مقر سازمان ملل متحد حضور و سخنرانی داشته باشد. دلایل مختلفی می تواند زمینه ساز اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی ترامپ شود، از جمله اینکه مصاحبه ها و پوشش رسانه ای صحبت های مقامات کشورمان را به ضرر خود می دانند..

او همچنین تاکید کرد که وقتی آمریکایی‌ها تمایل به حضور هیئت ایرانی در سازمان ملل ندارند، اتفاقاً ما باید برای این حضور اصرار داشته باشیم و برخلاف تمایل آنها باید به سازمان ملل رفته و دیدگاه‌ها و سخنان خود را به صراحت در آن بیان کنیم، چرا که دارای منطق و استدلال هستیم و این دشمنان ما هستند که دلایل کافی در اختیار ندارند.

انتهای پیام/

سفر روحانی به نیویورک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار