خبرگزاری فرانسه گزارش داد:

برکسیت بدون توافق، زلزله‌ای در بخش تولید خودروی اروپا

خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا زمین‌لرزه‌ای را در صنعت خودروسازی دو طرف ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: صنعت خودروسازی اروپا روز دوشنبه درباره اثرات فاجعه‌آمیز خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه هشدار داد و تصریح کرد چنین حادثه‌ای به منزله زلزله‌ای در بخش تولید خودروی اروپا خواهد بود. خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، با توجه به میلیارد‌ها یورو مالیاتی که انگلیس و اتحادیه اروپا بر یکدیگر اعمال خواهند کرد و در نتیجه آن انتخاب مصرف‌کنندگان در هر دو طرف تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، زمین‌لرزه‌ای را برای شرایط تجاری در صنعت خودروسازی دو طرف ایجاد خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که انجمن شرکت‌های خودروسازی اروپا، پیمانکاران و ۲۱ انجمن ملی در زمینه صنعت خودرو به طور مشترک منتشر کرده‌اند، آمده است خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا نه تنها برای انگلیس بلکه برای اروپا نیز از نظر صنعت خودروسازی مشکل ایجاد می‌کند.

کریستین پژو، رئیس کمیته شرکت‌های خودروسازی فرانسه، که سخنانش در این بیانیه مشترک نقل شده است، می‌گوید برکسیت تنها برای انگلیس مشکل‌ساز نمی‌شود بلکه باعث مشکل در صنعت خودروسازی اروپا و حتی فراتر از آن نیز می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا ضربه سنگینی به زنجیره تامین به موقع وارد خواهد کرد و تاثیر آن در ورای مرز‌های ملی نیز مشاهده خواهد شد. برنارد ماتس، رئیس انجمن صنعت خودروسازی آلمان، نیز در همین باره اعلام کرد صنعت خودروسازی انگلیس و اتحادیه اروپا به تجارتی بدون مانع نیاز دارند. حالا خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا و اعمال مالیات‌هایی که دو طرف بر واردات کالا و خدمات از یکدیگر اعمال می‌کنند بی شک بر تجارت صنعت خودروسازی و قطعات یدکی تاثیر منفی خواهد گذاشت. بنابراین، انگلیس و اتحادیه اروپا باید همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از برکسیت بدون توافق انجام دهند. انجمن‌های تولیدکنندگان اروپایی تصریح کرده‌اند در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو، هزینه اضافی برای صنعت خودروسازی اروپا به بار خواهد آمد.

از این گذشته شرکت‌های خودروسازی مانند ب.ام.و، پژو سیتروئن فرانسه و نیسان ژاپن دارای کارخانه‌هایی در انگلیس هستند که در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، معلوم نیست کارخانه‌های این شرکت‌ها در انگلیس چه سرنوشتی پیدا کنند.

مسئله دیگری که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش خواهد بود. کارلوس تاورس، رئیس پژو سیتروئن، در ماه ژوئیه هشدار داد که این شرکت خودروسازی برای بستن کارخانه خود در انگلیس آمادگی دارد. در اواخر ماه ژوئن، نیز این شرکت هشدار داد خودرو مدل آسترا جدید را تنها در صورتی در انگلیس تولید خواهد کرد که این کشور با توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. ب.ام.و نیز در اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد فعالیت‌های کارخانه خود در آکسفورد انگلیس را در آستانه تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به مدت دو روز متوقف خواهد کرد. شرکت خودروسازی نیسان نیز در ماه مارس اعلام کرد تولید مدل‌های لوکس Infiniti را در کارخانه خود در ساندرلند در شمال شرقی انگلیس متوقف می‌کند.

مایک هیوز، رئیس انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو انگلیس، نیز در اظهار نظری در همین باره گفت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند تأثیر فوری و ویران کننده‌ای بر صنعت خودروسازی در انگلیس و اروپا داشته باشد، این اقدام رقابت را تضعیف و خسارت‌های جبران ناپذیر و جدی را ایجاد خواهد کرد.

این در حالی است که سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت خودروسازی انگلیس پیش از این در نیمه اول امسال به دلیل ابهاماتی که درباره برکسیت وجود دارد به شدت کاهش یافته است.

بین ژانویه و ژوئن، سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش خودروسازی انگلیس به ۹۰ میلیون پوند (معادل ۹۸ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو) رسید که افت ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد. طبق اطلاعاتی که در بخش صنعت خودروسازی اروپا منتشر شده است، حدود ۱۰ درصد وسایل نقلیه مونتاژ شده در قاره اروپا به انگلیس صادر می‌شود.

بخش خودروسازی اروپا سالانه ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند و ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر یعنی شش و یک دهم درصد جمعیت فعال را مشغول به کار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
عربستان آل سقوط با یک حمله جانانه به تاسیسات نفتی آرامکو بهم ریخته و 50% صادراتش قطع شده همین عامل زنگ ورشکستگی کارخانجات صنعتی آمریکا و اروپا را بصدا در آورده......اروپا و آمریکائی که در حال افول اقتصادی و ورشکستگی هستند چاره را در دوباره بازسازی و تعمیرات تاسیسات نفتی آرامکو می بینند اما از کجا معلوم که دوباره به این تاسیسات حمله نشود و ایکاش 50% باقیمانده نفت وگاز عربستان نیز قطع شود تا این قطع صادرات 100% گردد.......الآن دور دور کشورهایی است که مورد تهدید وتحریم آمریکا و اروپا واقع شده اند تا با یک روش متحدالرویه اعتبارات بانکی بین بانکهای مرکزی خود "قدرت دلارآمریکا"را به چالش بکشند تا دیگر با بازی(نفت و گاز و دلارآمریکا) اقتصاد و تجارت کشورها را بهم نریزند حتی در همین مدت کوتاهی که پالایشگاه و تاسیسات آرامکو بازسازی میشود تا به چرخه تولید برگردد این اتحاد برای فهماندن اینکه قلدری دیگر در دنیا محلی از اعراب ندارد کافی است....
آخرین اخبار