رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو؛

آثار تاریخی در مسیر جاده ابریشم بررسی و با تنوع کشور‌ها ثبت جهانی می‌شوند

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو گفت: جاده ابریشم بستری برای تبادل ایده هاست

آثار تاریخی در مسیر جاده ابریشم بررسی و با تنوع کشور‌ها ثبت جهانی می‌شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیویتووسکی سیویتان، رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ششمین همایش جهانی راه ابریشم گفت:شرکت کنندگان از کشور‌های مختلف برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود در این همایش حضور دارند.

او گفت: جاده ابریشم بستری برای تبادل ایده هاست و یکی از مهمترین محور‌های توسعه و روابط کشور‌ها از گذشته است.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو با بیان اینکه  ما برای جوامع محلی فضایی ایجاد کنیم تا کشور‌ها آشتی و صلح را رواج دهند، گفت: یونسکو جاده ابریشم را یک خروجی برای تبادل فرهنگی و ادیان و روابط متقابل کشور‌ها می‌داند.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو افزود:در سال ۲۰۰۸ برنامه جاده ابریشم یونسکو طرح توسعه و روابط کشور‌های مسیر جاده ابریشم بررسی کرد و به کشور‌هایی آسیایی کمک می‌کنیم تا آثار موقت معرفی شده برای ثبت جهانی را بررسی کنند و شرایط را برای ثبت جهانی شدن این آثار فراهم می‌کند.

سیویتووسکی سیویتان با بیان اینکه یونسکو خواستار ثبت آثار تاریخی در مسیر جاده ابریشم به عنوان جاده‌ای با قدمت دیرینه است افزود: در این اجلاس میراث جهانی مقبول مانده را بررسی می‌کنیم و به کشور‌ها کمک می‌کنیم از مناطق مختلف بتوانند آثار تاریخی خود را به ثبت جهانی برسانند.

انتهای پیام/ا

جاده ابریشم یک خروجی برای تبادل فرهنگی و ادیان و روابط متقابل کشور‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.