تصمیم گیری در باره طرح‌های زیربنایی و توسعه استان مرکزی / تصویب طرح شبکه معابر پیشنهادی کلانشهر اراک

جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مرکزی برگزار شد.

تصمیم گیری در باره طرح‌های زیربنایی و توسعه استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مرکزی با هدف تصمیم گیری در باره طرح‌های زیربنایی و توسعه این استان برگزار شد.

این جلسه به ریاست سید علی آقازاده استاندار و با حضور زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، فرمانداران شهرستان‌های اراک و ساوه، مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر اراک و سایر اعضا در سالن جلسات حوزه عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد.

در این جلسه طرح شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع کلانشهر اراک توسط اداره کل راه و شهرسازی بعنوان دبیرخانه کارگروه مطرح و پس از تشریح آن توسط مشاور مربوطه و بحث و تبادل نظر اعضا، به تصویب رسید.

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این خصوص گفت: موضوع شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع کلانشهر اراک در ادامه روند قانونی خود به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع می‌گردد و در صورت تصویب به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال خواهد شد و پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، جهت اجرا به شهرداری اراک ابلاغ و طی افق ده ساله عملیاتی می‌شود.

اجرای طرح‌های هتل دو ستاره، مجتمع خدمات رفاهی، طرح مجتمع تفریحی، توریستی و گردشگری، طرح سفره خانه سنتی، طرح بسته بندی آب آشامیدنی، طرح خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و غذایی، احداث کارگاه چرخکار گونی، طرح هتل ۳ ستاره و احداث سایت فرودگاهی در این جلسه بررسی شد.

همچنین طرح تولید سولفات سدیم، طرح تولید ماستیک آسفالت، طرح بسته بندی حبوبات، غلات و برنج از جمله سایر مواردی است که در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه با اجرای ۱۰ طرح در سطح استان مرکزی موافقت شد و یک طرح بخاطر ناقص بودن مدارک از دستور کار خارج و با یک طرح مخالفت شد و سه طرح گردشگری به کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارجاع شد.

انتهای پیام / ج

جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مرکزی

برچسب ها: استانداری ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.