آمادگی بلندقامتان برای عبور از خان چهارم در ژاپن/ جوان‌گرایی یا استفاده از با تجربه‌ها؟

تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با نمایشی فوق العاده برای سومین بار قهرمان رقابت‌های آسیایی شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد برای سومین بار در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد و در این مسابقات هت تریک کند. با توجه به این که ملی پوشان ایران از برترین‌ها جهان هستند در این رقابت‌ها کار آسانی داشتند.

بلند قامتان در دور گروهی با سریلانکا و قطر بازی آسانی داشتند و به پیروزی رسیدند، اما مقابل استرالیا شکست خوردند. البته این شکست در حقیقت یک تلنگر برای ملی پوشان بود.

قطعا همان طور که خود بازیکنان و کادر فنی اذعان داشتند حفظ روحیه لازم در مقابل حریفان آسیایی که اصلا خطری برای ایران محسوب نمی‌شوند کار آسانی نیست. در هر صورت تیم ایران به دلیل شرایطی که دارد با تیم‌های بسیار قوی تری هم تراز است و رقابت می‌کند. همان طور که غفور در یکی از نشست‌های خبری گفت: حفظ همان انگیزه‌ای که برابر برزیل داریم برابر یک تیم آسیایی که اصلا حریف جدی ای نیست آسان نخواهد بود. به هر صورت ملی پوشان در ادامه کار و در مرحله دوم چین و هند را شکست دادند و در یک چهارم نهایی به مصاف چین تایپه رفتند و با پیروزی برابر این تیم حریف کره ای‌ها در نیمه نهایی شدند.

شاگردان کولاکوویچ در این بازی تنها یک ست را به حریف واگذار کردند و با برد مقابل چشم بادامی‌ها فینالیست شدند و مرتبه‌ای دیگر با استرالیا رو به رو شدند. تیم ملی کشورمان در دیدار عالی بود و توانست ۳ - صفر برنده باشد و به قهرمانی آسیا برسد. در پایان این بازی‌ها همان طور که انتظار می‌رفت بازیکنان زیادی از ایران در جمع برترین‌ها حضور داشتند. سعید معروف، امیر غفور و محمد موسوی ۳ ایرانی بودند که در نهایت به عنوان برترین‌های این جام انتخاب شدند. البته همان طور که می‌دانیم تک تک ملی پوشان می‌توانستند در این جمع حضور داشته باشند.

قهرمانی در این رقابت‌ها برخلاف گفته برخی افراد اصلا بی اهمیت نیست، درست است که والیبال ایران این روز‌ها شرایط ایده آلی دارد و همه می‌خواهد تا تیم ملی را در المپیک حاضر باشد و در تورنمنت‌های دیگر هم به موفقیت برسد، اما نباید فراموش کرد که در نهایت عنوان‌ها است که عقبه و سابقه یک رشته ورزشی را مشخص می‌کند. تیم کشورمان در این رقابت‌ها تنها ۳ بار به قهرمانی رسیده است و از لحاظ تعداد قهرمانی وضعیتی برابر با چین دارد، اما تیم‌های ژاپن و کره جنوبی هر کدام ۹ و ۴ مرتبه قهرمان این رقابت‌ها شده اند. این تیم‌ها حالا برای ایران رقیب جدی و خطرناکی نیستند، اما باید برای تثبیت جایگاه تیم ملی که همه به آن واقف هستند در این رقابت‌ها و مسابقات مشابه بهترین نتایج را کسب کرد و از امکان میزبانی برای توسعه والیبال در شهره‌های مختلف استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: ایران ۳ - استرالیا صفر/ هت تریک بلند قامتان در قاره کهن 


تیم ایران در بازی‌ها آمار خاص و خوبی هم ثبت کرد و در مجموع ۸ بازی یک شکست داشت. ملی پوشان همچنین به غیر از آن شکست تنها یک ست را به رقبا واگذار کردند که همین نشان دهنده شرایط و وضعیت خوب تیم ایران در این رقابت‌ها است. در این رقابت‌ها یک اتفاق خوب دیگر هم افتاد که در صورت ادامه می‌توانیم شاهد درخشش دو چندان والیبال کشورمان باشیم. به گفته برخی کارشناسان کولاکوویچ در این رقابت‌ها برخلاف رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال و انتخابی المپیک به خوبی از جوانان در ترکیبش استفاده کرد به همین دلیل می‌توانیم در آینده نه چندان دور تیم با تجربه و جوانی داشته باشیم.

ملی پوشان ایران امسال سال پر تورنمنتی را شروع کردند و علاوه بر این که تاکنون در ۳ تورنمنت بازی کرده اند باید در دو مسابقات مهم و با اهمیت دیگر حاضر شوند. قطعا حفظ شرایط آرمانی چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روحی برای یک سال کار آسانی نخواهد بود و در این میان باید خستگی و مصدومیت را هم در نظر گرفت. به همین دلیل حضور بازیکنان آماده و جوان‌تر در کنار تیم فعلی می‌تواند کمک شایانی به کسب نتیجه ایده آل داشته باشد. بلند قامتان باید چند روز دیگر به ژاپن سفر تا در رقابت‌های جام جهانی بازی کنند. شاگردان کولاکوویچ در این رقابت‌ها کار سختی پیش رو دارند و باید در دو هفته ۹ بازی بسیار مهم برابر تیم‌های روسیه، تونس، مصر، ژاپن، کانادا، برزیل، آمریکا، استرالیا، آرژانتین، ایتالیا و لهستان انجام دهند.


بیشتر بخوانید: مراسم اهدای مدال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا + تصاویر 


همین حالا بازیکنانی هستند که در رقابت‌های قهرمانی آسیا با مصدومیت‌های جزئی رو به رو شدند. موسوی بهترین مدافع آسیا به دلیل خستگی از کادر تیم ملی خواسته تا تیم را در رقابت‌های جام جهانی همراهی نکند. قطعا شرایط آسان نیست و اضافه شدن هر چه بیشتر جوان‌ها و استفاده از آن‌ها در میدان‌های مختلف می‌تواند در چنین لحظاتی کمک حال والیبال ایران باشد.

پاسور:

  • سعید معروف، جواد کریمی

قطر پاسور:

  • امیر غفور، پوریا یلی

دریافت‌کننده قدرتی:

  • پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار

دفاع وسط:

  • علی شفیعی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد

لیبرو:

  • محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا مؤذن

سرپرست: امیر خوش‌خبر

سرمربی: ایگور کولاکوویچ

مربی: پیمان اکبری، سعید رضایی، دراگان کوبیلسکی

فیزیوتراپ: سیامک افروزی

بدنساز: دنیل میسیچ

آنالیزور: نوید مشجری، علی تاج‌الدینی

ماساژور: علی پیشیاره

کمک مربی: کامبیز یعقوبی

وطن پرست: تقویم فدراسیون والیبال از ابتدا فشرده بود 

ابراهیم وطن پرست کارشناس والیبال درخصوص استفاده از بازیکنان جوان‌ در این دوره از مسابقات بیان کرد: چون خیال تیم از نتیجه گیری در این مسابقات راحت بود، به جوان‌ها فرصت دادند. این جوان‌ها آینده والیبال ما هستند. من از بازی آن‌ها راضی بودم و در بازی فینال دیدید که از دیگر بازیکنان چیزی کمتر نداشتند و عملکرد آن‌ها قابل قبول بود.

وطن‌پرست درباره جام جهانی والیبال و انتظارش از تیم گفت: تقویم فدراسیون والیبال از ابتدای سال بسیار فشرده بود. فشار کار روی بچه‌ها زیاد بوده و آن‌ها دوری از خانواده را تحمل کردند، اما همین استفاده از جوانان باعث شده است تا فشار کار برای ملی پوشان کمتر شود. بازی‌های سنگینی را در جام جهانی داریم. فکر می‌کنم سهمیه المپیک را به دست می‌آوریم.

او ادامه داد: البته سطح این بازی‌ها مثل لیگ ملت‌ها نخواهد بود و شاید این بازی‌ها سخت‌تر هم باشد. پتانسیل تیم ایران به همه ثابت شده است. ایران یکی از ۱۰ تیم برتر دنیا است و انتظار می‌رود کشورمان یکی از ۶ تیم برتر این دوره از بازی‌ها باشد.


بیشتر بخوانید:پست اینستاگرامی علی دایی پس از قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کدخدا
۱۰:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
قدتان بلند قامتتان استوار وروحیتان عالی برویدسوی جام جهانی به امید پیروزی یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
متاسفانه کولاویچ اینقدر به بچه های قدیمی فشار اورد و از جوان ها استفاده نکرد که نفرات اصلی خسته شدن و جوان ها با تمام لیاقت و شایستگی نتونستن با قدیمی ها هماهنگ بشن و داریم بعضی جاها میبینیم که اشتباهاتشون برای عدم هماهنگی صورت میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۲:۵۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
به امید پیروزی در جام جهانی اولین بازی مقابل روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
آرزوی موفقیت برای این سربازان دلیر
آخرین اخبار