به صدا درآمدن زنگ خطر برای خودرو‌های حمل چوب

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: زنگ خطر آثار زیانبار تخریب منابع طبیعی برای خودرو‌های حمل چوب در مهاباد به صدا در آمد.

پاتو رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: حمل هر گونه چوب اعم از جنگلی یا زراعی و باغی در خارج از محدوده شهر‌ها بدون اخذ مجوز حمل چوب از ادارات منابع طبیعی محل برداشت درخت‌ها ممنوع بوده و مشمول کالای قاچاق است.

او افزود: راننده خودرو در هنگام حمل چوب حتما مجوز حمل چوب را همراه داشته باشد، در غیر اینصورت نیروی انتظامی ضمن  توقیف  خودروی حامل بار قاچاق واعمال قانون خواهند کرد.

او با اعلام اینکه در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد، اضافه کرد: جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستا‌های کاولان و کوران واقع شده است به همین علت موضوع حفاظت از این منابع باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ

هشدار منابع طبیعی به خودرو‌های حمل چوب در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.