ادعای وزیر خارجه انگلیس: به احتمال زیاد ایران مسئول حمله به آرامکو است

«دومنیک راب» در ادامه فضاسازی‌ها علیه کشورمان، مدعی شد به احتمال زیاد ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دومنیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس، با تبعیت از آمریکا در اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو متهم کرد.

او در پیامی توئیتری نوشت: انگلیس معتقد است به احتمال زیاد ایران مسئول حمله غیرقانونی و تکان‌دهنده به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی است. ما با شرکای بین‌المللی‌مان در خصوص واکنش دیپلماتیک قوی و بخاطر ثبات در منطقه همکاری می‌کنیم. بحث درباره این موضوع در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گام بعدی است.

این اظهارات مقام انگلیسی درحالی بیان می‌شود که انصارالله یمن حمله پهپادی هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را بر عهده گرفته است. به دنبال این حادثه، واشنگتن با سیاست ابهام‌افکنی آشکارا و بدون حتی ارائه یک مدرک و دلیل تهران را عامل اصلی این حمله دانست. ریاض و انگلیس نیز به تبعیت از این سیاست‌های آمریکا تلویحا و گاه به روشنی ایران را پشت این حملات اعلام کردند.

ساعاتی پیش هم بوریس‌ جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، بدون اینکه مدرکی ارائه کند گفت ایران «به احتمال بسیار زیاد» پشت پرده حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است. (بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
مقصر همه این اتفاقات آمریکاست که با گاو های شیردهش به کشور یمن تجاوز کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
حالا به راحتی کشتی انگلیسی را آزاد کنید!!!
بایستی تضمین های محکمی بگیرید تا تکرار نکنند وگرنه این روباه مکار همواره ایران را مقصر اعلام می کند
آخرین اخبار