فغانپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دادگاه کرمانشاه صلاحیت رسیدگی به پرونده فدراسیون و باشگاه راهیان را ندارد/ منتظر دستور رئیس قوه قضائیه هستیم

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: دادگاه کرمانشاه از لحاظ محلی صلاحیت رسیدگی به پرونده شکایت باشگاه راهیان کرمانشاه از فدراسیون فوتبال را ندارد.

صفی الله فغانپور  مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بحث شکایت باشگاه راهیان کرمانشاه از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در دادگاه عمومی کرمانشاه و محکوم شدن این فدراسیون به پرداخت مبلغی در حدود ۴ میلیارد تومان بیان کرد: هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۳ مصوبه ای برای فصل ۹۵-۱۳۹۴ درباره تعداد تیم های حاضر در لیگ دسته های سه، دو، یک و لیگ برتر تصویب کرد. این مصوبه به تائید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم رسید.

مسئولان باشگاه راهیان می گویند تعداد  تیم های سقوط کننده باید قبل از شروع فصل به باشگاه ها ابلاغ می شد

او درباره اینکه باشگاه راهیان با ادعای تصویب نشدن این مصوبه در ابتدای فصل اقدام به شکایت از فدراسیون در محاکم قضائی کرده است، گفت: مسئولان راهیان کرمانشاه می گویند این مصوبه باید پیش از شروع فصل به تیم ها ابلاغ می شد اما هیئت رئیسه سازمان لیگ وسط فصل چنین کاری انجام داده است. آنها ادعا می کنند به همین دلیل برنامه ریزی تیم راهیان به هم ریخته و این تیم به لیگ دسته ۲ سقوط کرد. براساس همین موضوع باشگاه راهیان علیه فدراسیون و سازمان لیگ دادخواستی ارائه و مطالبه خسارت کرده است.

دادگاه کرمانشاه صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارد

او ادامه داد: با توجه به اینکه محل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در تهران است و این مصوبه هم در تهران تائید شده است باشگاه راهیان طبق قانون نمی تواند آن را در دادگاه کرمانشاه رسیدگی کند. به همین دلیل ما در دفاعیات مان اعلام کردیم موضوع در صلاحیت دادگاه تهران است و دادگاه های کرمانشاه صلاحیت رسیدگی ندارند. حتی موسسه فرهنگی- ورزشی راهیان کرمانشاه با مدیریت سلمان کریمی سال ۹۴ دادخواستی در مجمتع قضائی صدر تهران مطرح کرده بود که این دادخواست از سوی دادگاه به دلیل مستند نبودن رد شد. پس از این اتفاق و نتیجه نگرفتن در محاکم قضائی تهران، باشگاه راهیان در کرمانشاه طرح دعوی کرد.

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال افزود: دادگاه کرمانشاه با وجود نداشتن صلاحیت محلی برای رسیدگی به پرونده این کار را انجام داده و به دفاعیات سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال توجه نکرده است. در دوره دبیرکلی علیرضا اسدی، محمدرضا ساکت لوایحی برای دادگاه کرمانشاه نوشته شد و در حال حاضر هم که ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون است نامه ای به شعبه ۱۳ دادگاه عمومی کرمانشاه ارسال کرده و گفتیم این دادگاه صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارد.

بیشتر بخوانید: پشت پرده مسدود شدن حساب‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ

به لوایح و اظهارات وکیل سازمان لیگ و فدراسیون توجه نشد

او افزود: سازمان لیگ برای تجدیدنظر خواهی در این پرونده وکیلی انتخاب کرد و او از سوی فدراسیون و سازمان لیگ در دادگاه کرمانشاه مراحل تجدیدنظرخواهی را انجام داد. در نهایت دادگاه تجدیدنظر هم فدراسیون و سازمان لیگ را محکوم کرد. ما مصر بودیم با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در تهران است، دادگاه تهران صلاحیت رسیدگی به پرونده را دارد. از طرفی مصوباتی که منجر به صدور رای دادگاه بدوی و تجدیدنظر کرمانشاه شده در تهران تایید شده است. در زمان صدور آرای دادگاه کرمانشاه به لوایح و اظهارات وکیل سازمان لیگ و فدراسیون توجه نشد.

این حکم خلاف قانون است،  منتظر اخذ دستور رئیس قوه قضائیه هستیم

او افزود: دادگاه کرمانشاه بدون تصمیم گیری درباره صلاحیت مرجع رسیدگی به پرونده حکم صادر کرده و فدراسیون فوتبال را محکوم کرده است. اکنون ما از طریق اختیارات رئیس قوه قضائیه درخواست بررسی و پیگیری مجدد را مطرح کرده و گفته ایم چنین حکمی خلاف بیّن شرع و قانون است. اکنون هم منتظریم اخذ دستور رئیس قوه هستیم تا پرونده بار دیگر به گردش بیفتد.
 

حساب فدراسیون فوتبال توقیف شده  اما  اگر مشخص شود حکم دادگاه کرمانشاه خلاف شرع و قانون بوده دستور توقف رای صادر خواهد شد

فغانپور درباره آخرین وضعیت اجرای حکم پرداخت خسارت ۴ میلیاردی به باشگاه راهیان کرمانشاه گفت: با توجه به قطعی شدن حکم صادره و صدور اجرائیه در حال حاضر حساب فدراسیون بابت ان توقیف شده است . ما منتظریم مراحل قانونی پیگیری ما صورت بگیرد و اگر مشخص شود حکم دادگاه کرمانشاه خلاف شرع و قانون بوده دستور توقف رای صادر خواهد شد. اقدام هایی که انجام می دهیم مانع اجرای حکم نخواهد شد مگر اینکه رئیس قوه قضائیه درخواست ما مبنی بر صلاحیت نداشتن دادگاه کرمانشاه برای صدور رای را تائید کند

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار