مکرون: برای معرفی کردن عامل حملات به تاسیسات نفتی آرامکو باید احتیاط کرد

رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص اتهام‌زنی درباره حملات پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان هشدار داد.

مکرون: برای معرفی کردن عامل حملات به تاسیسات نفتی آرامکو باید احتیاط کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با روزنامه لوموند گفت برای مقصر معرفی کردن عامل حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

این اظهارات مکرون پس از آن مطرح شد که بوریس‌ جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران در اظهاراتی بی‌اساس ایران را عامل احتمالی حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی معرفی کرد.

در ساعات اولیه ۱۴ سپتامبر، حمله پهپادی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در بقیق و خریص، موجب شد این شرکت این دو تاسیسات مهم را تعطیل کند.

در نتیجه این حمله تولید روزانه نفت خام عربستان سعودی کاهش یافت. هرچند شاخه نظامی جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است، اما آمریکا و عربستان سعودی انگشت اتهام را سمت ایران نشانه رفته‌اند. تهران این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
هی امانوئل مکرون: به دوستان متحدت هم اعلام کن این بار یمنی ها با حمله خود و اقرار و اعتراف شجاعانه خود به دنیای رسانه ها و شبکه های وابسته به شما و متحدان تان با قاطعیت اعلام کردند که حمله کار ما بود و ژنرالهای ارتش یمن این حمله را کاملاً تشریح کردند...... اما اگر ارتش یمن با تسلیحات ممنوعه و خطرناک کشف کرده از انبارهای به غنیمت گرفته شده از سعودی و امارات حملات بی امان به 50% توان باقیمانده تاسیسات کشور عربستان و امارات کند و بطور مثال تاسیسات تامین برق و آب شیرین کن ها و.......آیا؟؟ باز هم کمیته های حقیقت یاب و بررسی کننده تشکیل میدهید که ارتش کشور یمن با تسلیحات آمریکائی و اروپائی به این تاسیسات حمله کرده است؟؟ آیا؟؟ از طریق بررسی های کارشناسی تیمهای کمیته های حقیقت یاب اعلام خواهید کرد که تاریخ تولید و ساخت و شماره سریال و مشخصات فنی لاشه های تسلیحات مکشوفه این امر را اثبات میکند که حملات توسط خود آمریکا و متحدان اروپائی همراهش به انجام رسیده؟؟ خواهید پذیرفت که مستشاران اسرائیلی و آمریکائی و اروپائی( ارتش سنتکام آمریکا در منطقه ) این مواضع حساس و حیاتی مورد حمله واقع شده از قبیل آب شیرین کن های امارات و عربستان و مراکز برجهای تجاری شیشه ای و مراکز تاسیسات تامین برق به اشتباه توسط این نیروها مورد حمله واقع شده است؟؟...... آیا؟؟ باز هم آمریکا و اروپا میتوانند مقابل چشم دوربین رسانه های جهانی و شبکه های بین المللی این حقیقت را انکار و آن را به لبنان و ایران و عراق نسبت دهند و آنان را متهم کنند به حملاتی که اصلاً مرتکب نشده اند؟؟!!..............................
آخرین اخبار