ارزیابی مسیر ۳۱۶ کیلومتری تردد زوار اربعین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه به ارزیابی مسیر ۳۱۶ کیلومتری تردد زوار اربعین از ورودی استان تا مرز خسروی اشاره کرد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به ارزیابی مسیر ۳۱۶ کیلومتری تردد زوار اربعین از ورودی استان تا مرز خسروی گفت : طی ارزیابی صورت گرفته با استفاده از سیم کارت اپراتور‌های مختلف، مشکل حاد ارتباطی در این مسیر گزارش نشده است.

او با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار در اربعین امسال گفت : در همین راستا مسیر ۳۱۶ کیلومتری تردد زوار از کنگاور تا مرز خسروی را مورد ارزیابی قرار دادیم.

بهنیا افزود: بحث ارتباط در این مسیر با سیم کارت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته تا نقاطی که دچار ضعف و یا قطع سیگنال هستند، مشخص شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه طبق بررسی صورت گرفته در طول این مسیر مشکل حاد ارتباطی نداریم و تنها در برخی نقاط قطع اتصال به علت انتقال ارتباط از یک سایت به سایت دیگر گزارش شده که با نقطه کور متفاوت است.

او گفت: نقطه کور به نقطه‌ای گفته می‌شود که هیچ سیگنالی در آنجا دریافت نشود که این شرایط در هیچ نقطه‌ای از مسیر راه کربلا از ورودی استان تا مرز خسروی مشاهده نشده است.

بهنیا افزود: در طول این مسیر سایت‌ها کنار هم قرار دارند و زمانی که قرار است ارتباط از یک سایت به سایت دیگر منتقل شود قطعی مختصری در ارتباط حادث میشود و هرجا تراکم سایت‌ها مانند شهر‌ها بیشتر باشد این قطعی کمتر شده و یامشاهده نمی‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به استقرار ۹۰ سایت همراه اول و ایرانسل در مسیر تردد زوار به سمت مرز خسروی گفت: جهت تقویت بیش از پیش ارتباط در این مسیر قرار است در طول مدت خدمات رسانی اربعین که از ۱۳ مهرماه رسما شروع می‌شود، ۱۰ سایت سیار در مسیر مستقر شود.

بهنیا افزود: همچنین سه سایت ثابت در کمربندی شرقی کرمانشاه، در جاده منتهی به قصرشیرین و در کمربندی قصرشیرین جهت تقویت ارتباط در مسیر زوار راه اندازی می‌شود.

او همچنین از نصب دو مسیر فیبرنوری از قصرشیرین تا خسروی به طول هرکدام ۲۰ کیلومتر خبر داد و افزود: در مرز خسروی از ۱۳ تا ۳۰ مهر، اینترنت ۴G بصورت رایگان در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از تلاش برای استقرار "بالن ارتباطی" در مرز خسروی هم خبر داد وافزود: تنها یک بالن ارتباطی در کشور موجود است که تلاش داریم آن را به مرز خسروی بیاوریم و با وجود این بالن اینترنت پرسرعت رایگان در اختیار زوار قرار گرفته و تمام امور اینترنتی با سرعت بسیار انجام می‌شود.

این مسئول با تاکید بر پای کار بودن تمام نیرو‌ها در ایام اربعین، گفت: خوشبختانه تاکنون مشکل حادی در بحث ارتباطات در مسیر تردد زوار و در مرز خسروی نداشته ایم و امیدواریم با تلاش همه نیرو‌ها و دستگاه‌های مرتبط تا پایان اربعین بحث ارتباط زوار بدون مشکل انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

ارزیابی سیم کارت اپراتور‌های مختلف

 

برچسب ها: مخابرات ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار