هفته دفاع مقدس فرصتی برای تقویت بنیه دینی و فرهنگی

فرماندار کرمانشاه گفت : با هماهنگی سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار براین است پیشکسوتان سالهای جنگ به مدارس متوسطه اعزام شوند تا راویان خاطرات و رشادت های آن دوران باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : هفته دفاع‌مقدس فرصتی برای تقویت بنیه دینی و فرهنگی است که باید بازگوکردن خاطرات آن در مدارس با نوگرایی و خلاقیت همراه شود تا بر جذابیت بیشتر آن افزوده شود.

او با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم،گفت : همزمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمندی است که باید از آن بهره بیریم و باید با برنامه ریزی منسجم و بهره گیری از رزمندگان و پیشکسوتان، رشادت ها و خاطرات بازگو شود تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی بایستیم و ارزش ها را بهتر احیا کنیم.

یکی از فرماندهان دفاع مقدس گفت: خاطرات دفاع مقدس مهم ترین گنجینه تاریخی یک ملت بزرگ و بااقتدار است که هشت سال با دست خالی در مقابل قدرت های جهانی جنگیدند آن هم در شرایطی که نظام ۲ قطبی حاکم بوده است.

محمد کرمی راد افزود: در آن شرایط هر انقلابی که در دنیا رخ می داد به یکی از این ۲ قطب گرایش پیدا می کرد که هم اکنون یکی از نتایج مقاومت و ایستادگی این است که یک قطب از ۲ قطب جهان در اریکه قدرت جمهوری اسلامی ایران است که این افتخار تنها با جانفشانی ملت بزرگ ایران به دنبال رهنمودهای امام (ره) و حرکت در مسیر ولایت فقیه محقق شد.

او افزود: مسوولان ذیربط اعم از سپاه و ارتش باید یک سلسله فعالیت هایی برای بازگوکردن خاطرات سالهای جنگ انجام دهند که بخشی در توان آنان است که می توان به نمایش ماکت رزمایش و عملیات ها در قالب نمایشگاه ها اشاره کرد.

او افزود: از سوی دیگر صدا وسیما به عنوان رسانه ملی می تواند گوشه هایی از این رشادت ها را در معرض دید عموم قرار دهد و کار بهتر این است که فرماندهان و پیشکسوتان با حضور دانش آموزان در مکان های گسترده به بیان خاطرات دفاع مقدس بپردازند و کتاب ها و مقالاتی که در این زمینه چاپ شده را معرفی کنند.

 کرمی راد گفت: این اقدام ها بخشی از خاطرات را به نسلی که جنگ و انقلاب را ندیده و درک نکرده منتقل می کند چرا که می تواند در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به نسل جوان تاثیرگذار باشد.

 

 

انتهای پیام/د

تقویت بنیه دینی و فرهنگی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار