معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار عنوان کرد؛

قم دارای جایگاه مطلوبی نسبت به میانگین کشوری در تورم است

غضنفری گفت:قم دارای جایگاه مطلوبی نسبت به میانگین کشوری درتورم است و دومین استانی است که دارای پایین‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ستاد تنظیم بازار با ابراز رضایت از عملکرد نهاد‌های نظارتی استان در ماه‌های اخیر گفت: قم دارای جایگاه مطلوبی نسبت به میانگین کشوری در مورد تورم است و دومین استانی است که دارای پایین‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه است.

او با بیان اینکه طبق آمار‌های مرکز آمار کشور، قم دارای کمترین نرخ افزایش سالانه قیمت هاست افزود: دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی و همچنین تمامی نهاد‌های تامین کننده اقلام مصرفی مردم موظف اند این شرایط را حفظ و در جهت بهبود وضعیت مردم کوشا باشند.

معاون اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت هم از کاهش قیمت ۵ قلم کالای مصرفی خانوار در شهریور ماه امسال خبر داد.

آقای سمیعی نسب گفت: گوجه با ۱۶ درصد کاهش، سیب زمینی با ۱۵ درصد، رب گوجه با ۱۱ درصد، موز با ۱۱ درصد و تخم مرغ با ۱۰ و نیم درصد کاهش از جمله مهمترین اقلامی هستند که در شهریور ماه با کاهش قیمت همراه بوده اند.

معاون اداره نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه روزانه قیمت ۵۷ قلم کالا در استان رصد می‌شود گفت: ۳۱ درصد از این کالا‌ها پایین‌تر از قیمت میانگین کشوری خرید و فروش می‌شود و ۷۲ درصد از کالا‌های مورد ارزیابی نیز به قیمت میانگین سراسر کشور مبادله می‌شود.

سمیعی نسب همچنین به بالا بودن نرخ ۴ قلم کالا نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و افزود: سیمان پاکتی، سیمان فله، ذرت و خیار از جمله اقلامی است که بالاتر از نرخ میانگین به فروش می‌رسد.

معاون اداره نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت معدن و تجارت، گرانفروشی، درج نکردن قیمت و کم فروشی را از جمله تخلفات واحد‌های صنفی دانست و افزود: مهمترین پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخلفات ارزی محصولات پتروشیمی و پروتینی به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال است.

او در ادامه از ۸ هزار و ۲۸۶ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها ۵۴۷ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۷۳ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان هم در این جلسه از افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در مرغ داری‌های استان نسبت به مرداد ماه خبر داد و گفت در شهریور ماه ۹۵۰ هزار جوجه یک روزه برای پرورش به مرغداری‌های استان تحویل داده شده است.

رفیعی به واردات گوشت مورد نیاز استان از شهر‌ها و استان‌های مجاور اشاره کرد و افزود: تنها کشتارگاه استان در شهریور ماه ۷۳۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار کرد و هزار و ۶۶۰ تن نیز از خارج استان تامین شده است.

انتهای پیام/ح

قم دومین استان مطلوب در تورم نقطه به نقطه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار